Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, v prosinci 29.12.2022 jsem reklamovala mini dron u výše uvedené firmy, objednávka č. ** z cca 18.12.2022, neboť dron nefungoval tak, jak ukazovalo video, nedal se dobře ovládat, vypínat..Nejprve vůbec na info@peleshop.cz "jako" nechápali, že chci zboží reklamovat, poslali mi opět daňový doklad. Po několika emailech jsem obdržela informace s postupem, jak zboží vrátit. To jsem udělala. Ale peníze mi nepřišly zpět na účet. Tedy jsem začala urgovat, rozjel se kolotoč "nepochopení, lží, vytáček..", prý, že mi peníze VRÁTILI a jako důkaz mi poslali ofocený doklad o MÉM ZAPLACENÍ JIM z 19. 12. 2022.Snažila jsem několika emaily situaci objasnit, nelze!!! Peníze bych chtěla ráda zpět, obzvláště když vidím, že lžou. Stále tvrdí, že mi nebudou peníze vracet po druhé...???? Přitom jsem jim poslala foto mého zaplacení dronu z internetového bankovnictví, i doklad ze zásilkovny, kdy jsem zboží vracela (4.1.2023), Datově jejich lež vůbec nesedí, přesto si trvají na svém. Jsem rozzlobená. Prosím, jde mi nějak pomoci? Děkuji mnohokrát,
K.Fialová.
Jedná se o mini dron, inzerovaný před vánoci na FB. Byly to stránky peleshop.cz. Nejde ovládat. vypínat, lítá k zemi, ne do vzduchu, jak bylo inzerováno. Skoro nebezpečná věc řekla bych.
Ráda bych měla moje peníze zpět na účtě:).Děkuji mnohokrát.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V tomto případě však spotřebitelka uvádí, že zboží reklamovala, a tak platí následující:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamace je přitom podaná oznámením podnikateli, že zboží je vadné, v tomto případě tedy 29.12.2022.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku do 14 dní od tohoto odstoupení. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme.