Společnost


Fruugo.com Limited

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64425Obecná

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2023, před rokem

Marek Drtílek

Znění stížnosti

Dobrý den,
omylem jsem nakoupil na fruugo.cz, aniž bych si e-shop ověřil.
Bohužel jsem naletěl na automatický překlad položky. Díky tomu mě nepřišel ventilátor na krbová kamna, ale pouze vrtule ventilátoru.
Komunikace s e-schopem je složitá, protože je evidentní, že používají nějaký automatický překladač a tak odpovědi nedávají smysl. Pokus o vrácení zboží nakonec vypadá takto:
---
Jinanshuaidadajiadianshangmaoyouxiangongsi has sent you a message

Pokud se potřebujete vrátit, musíte zaplatit poštovné a poslat ho na adresu China
Return address:
17F, International Center for Foreign Exchange at the it it it Banxuegang Avenue and Yongxiang Road, Tian Street, Longgang District, Shenzhen
PSČ: 518000
The above message was automatically translated from the original:

If you need to return, you need to bear the postage and send it to China
Return address:
17F, International Center for Foreign Exchange at the intersection of Banxuegang Avenue and Yongxiang Road, Tian Street, Longgang District, Shenzhen
Postal code: 518000
---

Většina komunikace probíhá stylem, že oni mají vše v pořádku a já jsem jen špatně četl.

Vracet zboží se mi z důvodu původní ceny cca 500,- a ceny poštovného bohužel moc nevyplatí.

Kupovaná položka již na webu bohužel není a tak nemám její původní screen.

Přikládám sem podobné zboží. Jen to, jestli je popis stejný bohužel už nedokáži ověřit https://www.fruugo.cz/novy-horkovzdusny-ventilator-krbovy-ventilator-blade-ventilatoru-horici-drevena-krabice/p-137796365-290878657

S pozdravem
Marek Drtílek


Požadované řešení

Vrácení zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2023 14:52, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Na stránkách společnosti je uvedeno, že spotřebitel má zboží vracet nejlépe na adresu uvedenou na formuláři pro vracení. Spotřebitel však může zboží zaslat i na adresu sídla společnosti: Fountain Street House, 13 Fountain Street, Ulverston, Cumbria, LA12 7EQ, United Kingdom.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 17:16, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 14:16, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.