Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22. května 2022 jsem sepsala s firmou FG Energy s.r.o. Smlouvu o dílo na zhotovení fotovoltaiky. V květnu jsem zaplatila první část. Dílo je od října 2022 téměř dokončeno, chybí již jen připojení dobíjecí stanice pro elektromobily, ale je stále nefunkční. Po celou dobu realizace práci vykonávali cizinci neschopni podat jakékoli informace v češtině.
V průběhu listopadu jsem obdržela Smlouvu od ČEZu o připojení odběrného el.zařízení k distribuční soustavě, v prosinci pak e-mailovou zprávu od Státního fondu životního prostředí o podání žádosti o dotaci. Toto vše firma dle Smlouvy zařizuje na základě mé plné moci.
Je vidět, že na díle pracují, ale je nemožná jakákoli domluva nebo získání informací. Telefonické spojení je na info kancelář - 558 889 750 kde pouze požadavek předávají, volala jsem již 4x, e- mail - též bez odezvy.
Ve smlouvě §2 odst.3 je uvedeno, že dílo musí být dokončeno do 120 dnů ode dne zaplacení. CHápala jsem, že některé komponenty nebyly k dostání ( měnič, baterie...)a došlo k prodlení.
Chtěla bych se domluvit, firma ale nereaguje ne žádný podnět.
Prosím o pomoc v mé snaze o domluvu. Děkuji.
Eva Janíčková
Domluva s firmou o dokončení díla.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (zhotovení fotovoltaické elektrárny). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud nebyla elektrárna zhotovena ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu společnosti: Jurečkova 643/20, 702 00 Ostrava.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k vrácení peněžních prostředků po odstoupení) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě zprovoznění), případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Se společností FG Energy s.r.o. dle insolvenčního rejstříku bylo dne 11. 5. 2023 zahájeno insolvenční řízení. Nyní se již společnost FG Energy s.r.o. nachází v úpadku. Spotřebitelé se tedy svého práva na uspokojení pohledávky musí domáhat přihlášením pohledávky u příslušného soudu.
Spotřebitele upozorňujeme, že ode dne rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, běží lhůta 2 měsíců pro přihlášení pohledávek, přičemž k pozdnímu podání se nepřihlíží. Rozhodnutí o úpadku bylo zveřejněno 31.7. v insolvenčním rejstříku a konec lhůty pro přihlášení pohledávek byl stanoven na 02.10.2023. Spotřebitelům tedy doporučujeme, aby uplatnili své pohledávky v insolvenčním řízení.
Přihlášku pohledávky lze podat pouze na formuláři, který je zveřejněn na adrese isir.justice.cz a na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti včetně pokynů pro jejich vyplnění spolu se vzorově vyplněným formulářem (https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR).
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejího identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatní svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Odkaz na insolvenční rejstřík pro podrobnější informace: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=F6FE9307F932069FE05333F21FACBFB0