Společnost


AZ Energies s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64436Zadržování přeplatků za Elektřinu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2023, před rokem

Zdeněk Driemer

Znění stížnosti

Dobrý den, společnost se mnou vypověděla smlouvu a k 12.12.2022 mi poslala vyúčtování s přeplatkem ve výši 14083 kč. Datum splatnosti bylo 19.1.2023. Společnost jsem několikrát telefonicky informoval a vždy jsem dostal omluvnou odpověď, že situaci řeší a že v příštím týdnu by mělo být vše v pořádku. při dnešní komunikaci (31.1.2023) my bylo operátorkou na zákaznické lince řečeno, že požadavek byl zpracován k 16.1. složenku s přeplatkem jsem však neobdržel

Kontaktoval jsem poštu a její DEPO, abych si potvrdil, zdali společnost poukázku opravdu zaslala

Chtěl bych požádat společnost, aby se nad sebou zamyslela a dlužnou částku navrátila


Produkt

Distribuce elektřiny


Požadované řešení

Prosím o navrácení dlužné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2023 09:04, před rokem

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 17:22, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 14:20, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.