Počet nahlášených stížností: | 49 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
Dobrý den, společnost se mnou vypověděla smlouvu a k 12.12.2022 mi poslala vyúčtování s přeplatkem ve výši 14083 kč. Datum splatnosti bylo 19.1.2023. Společnost jsem několikrát telefonicky informoval a vždy jsem dostal omluvnou odpověď, že situaci řeší a že v příštím týdnu by mělo být vše v pořádku. při dnešní komunikaci (31.1.2023) my bylo operátorkou na zákaznické lince řečeno, že požadavek byl zpracován k 16.1. složenku s přeplatkem jsem však neobdržel
Kontaktoval jsem poštu a její DEPO, abych si potvrdil, zdali společnost poukázku opravdu zaslala
Chtěl bych požádat společnost, aby se nad sebou zamyslela a dlužnou částku navrátila
Distribuce elektřiny
Prosím o navrácení dlužné částky
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.