Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň,
rád by som sa informoval ohľadom situácie, ktorá nastala keď som s ďalšou osobou cestoval zPrahy do Nemecka.
27.1. v piatok sme vyrazili z Prahy vlakom EC354, ktorý mal odchádzať o 13:43 ale mal meškanie. Naša cesta mala končiť vo Schwandorfe o 17:04 aby sme tam prestúpili a išli na ďalší vlak do Norimbergu RE3564 17:07-18:14. Keď nám vlakvedúci oskenoval lístky vo vlaku, oznámil nám, že tam sa už ďalej nedostaneme a musíme vystúpiť v Plzni a ísť cez Cheb do Norimbergu. Následné oznámenie ohlasovali aj vo vlaku keď sme sa blížili k Plzni, na internete som ale žiadnu informáciu neevidoval ale bral som to tak, že sprievodca má najaktuálnejšie informácie a keďže nám lístok oskenoval tesne pred Plzňou, nestihli sme to poriadne vyhodnotiť. V Plzni na stanici nám ale pri okienku bolo oznámené, že nám zle poradil ale nakoniec sme nevedeli ako ďalej tak nám tie lístky cez Cheb do Norimbergu predali. Komunikácia v Plzni na stanici bola celkom komplikovaná, keďže sa prerábala a nefungovali ani mikrofóny na komunikáciu cez okienko. Predali nám lístok na vlak IC560 Plzeň-Cheb 16:05-17:27 a Sp5290 Cheb-Norimberg 17:36-19:22. Tieto vlaky sme následne stihli a nemali meškanie.
Viem, že máme lístky kúpené cez DB a plánujeme to reklamovať cez nich ale popravde, netuším čo im mám napísať ako dôvod chyby a prestupu. Lístky sme mali celodenné, neviem či to pri skenovaní ukazuje alebo nie, či si to sprievodca všimol alebo nie. Vo vlaku Plzeň-Cheb sme sa pýtali sprievodcu a nevedel odpovedať ani nás informovať o tom vlaku. V nemecku som volal na Vašu infolinku a tam mi povedali, že žiadnu chybu neregistrujú. Cez IDOS som žiadnu chybu okrem meškania nevidel okrem následného spoja EC352, ktorý evidoval od Plzne do Nemecka chybu ale nič podrobné tam vysvetlené nebolo, neviem teda či to súvisí alebo nie. Včera, pondelok, som volal opäť na Vašu infolinku ale tam mi poradili Vám napísať mail, keďže oni prístup k všetkým informáciám o spojoch nemajú. Rád by som vedel, čo sa vlastne stalo, koho to bola chyba, či vlakvedúci konal správne alebo tam došlo k nedorozumeniu. Takto sa nám celá cena za cestu zdvojnásobila.
Vedeli by ste mi poradiť, prípadne mi posunúť kontakt alebo preposlať tento mail kompetentnému, ktorý by to vedel posúdiť?
Zároveň vedeli by ste mi poslať potvrdenie o meškaní, chybe, čokoľvek čo to spôsobilo aby som to vedel následne preposlať na DB?
|
Tweet |
Dle dostupných informací (zde: https://www.cd.cz/vlak/354/27.1.2023/5457076/13.43/8000261/19.18/) jsou cestující upozorňováni, v případě zpoždění vlaku, které při příjezdu do stanice Schwandorf dosáhne 15 minut a více, na možný přestup do jiného vlaku ve směru Mnichov.
Jestliže však cestující nebyli dopraveni ani do Schwandorfu a přestoupili dle rady průvodčího na jiný spoj, máme za to, že jim mělo být umožněno cestovat dále s jízdenkou již zakoupenou na původní spoj. Pokud by nebylo umožněno cestujícím pokračovat v jízdě s původní jízdenkou, mohli by požadovat úhradu zvýšených nákladů (nové jízdenky) u DB.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.