Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes jsem si byl vyzvednout svou objednávku z eshopu a jak to tak bývá, neodhadl jsem velikost bundy pro syna. Během hodiny jsem šel zboží vrátit kde mi bylo sděleno, že mi peníze v žádném případě nevrátí, ale mohou mi nabídnout dárkové poukazy. Bunda mě stála 1790,- ale jelikož poukázky mají pouze v hodnotě 500,- a 1000,- musel jsem si ještě doplatit. S opravdovou nechutí jsem přijal. Na webu následně chci zaplatit jinou velikost a zaplatit jak mi bylo sděleno poukázkami, jelikož to ,,samozřejmě jde bez problémů".Na webu ovšem nezaplatíte zboží v hodnotě 1790,-kč poukázkami v hodnotě 2000,- jelikož to jejich systém neumí, musíte si prostě koupit dražší zboží než za 2000,- a zbytek doplatit platební kartou, hotově a nebo převodem. Tohle jsou praktiky že jen žasnu.
Hannah Shelton Lite Bunda
Když už jdu vrátit nepoškozené zboží, chci zpět částku, za kterou jsem si ho zakoupil, ne být nekalými praktikami dotlačen k nákupu ve stejném obchodě a utratit ještě víc, než jsem původně chtěl. Opravdu hnus.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
V tomto případě vrácení peněz mělo proběhnout způsobem, kterým bylo zboží zaplaceno. Jiným způsobem - např. voucherem, poukázkou apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.