Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
24.11.2014 objednané křížaly za 690kč, dodnes nedodané, psány emaily, byl jsem i na policii, kde si to sepsaly, ale že to mám řešit soudní cestou, ale já namítl že chci podat trestní oznámení, bylo mi řečeno, že se mám obrátit na soud a 8.1.2015 doporučené dopisy s dodejkou, které byly vráceny zpět, adresát je nepřebral ani nereagoval na výzvu. 7.4.2015 poslán email s odstoupením od smlouvy a trváním na vrácení peněz. Pan Tomáš Říha nereaguje na emaily ani na dopisy. Bylo by dobré, kdyby poškozené osoby šli též na policii a ta už si zjistí počet podaných oznámení.
Objednávka křížal - nedodáno
vrácení peněz
|
Tweet |
V tomto případě je nutné využít ustanovení upravující právní jednání mezi nepřítomnými osobami. Obecně platí, že právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; pokud však druhá strana zmaří vědomě dojití, platí, že řádně došlo.
V takovém případě se uplatní domněnka doby dojití, která je obsažena v ustanovení § 573 občanského zákoníku, dle které se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
K řešení soukromoprávních sporů je příslušný civilní soud. Ale dle počtu stížností, která služba zaznamenává je pravděpodobné, že celková škoda již přesahuje škodu nikoli nepatrnou a při prokázání úmyslu by mohly být splněny podmínky pro aplikaci správněprávní nebo trestněprávní odpovědnosti s tím, že platí zásada, že trestní odpovědnost pachatele a trestněprávní důsledky s ní spojené lze uplatňovat jen v případech společensky škodlivých, ve kterých nepostačuje uplatnění odpovědnosti podle jiného právního předpisu. Vyhodnocení uvedeného je právě v rukou orgánů činných v trestním řízení.
Podnikatele jsme vyzývali k reakci na podanou stížnost. Doposud však na naši výzvu nereagoval. Vzhledem k této skutečnosti jsme nuceni případ uzavřít, protože služba VašeStížnosti.cz je založena na dobrovolném smírném řešení spotřebitelského sporu mezi podnikatelem a spotřebitelem.