Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
kupili sme ctecku PocketBook 632 Touch HD 3 (faktura ***), ktora bola v ramci 12 mesiacoch 3 krat reklamovana. Pri tretej reklamaci sme uz ziadali vraceni penez. Tato reklamace nebolo uznana (zariadenie neslo zapnout, vybec nereagovalo) z dovodu, ze bol aktualizovany softver. Po necelom tyzdni ctecka prestala znova fungovat (neslo zapnut, nereagovala). Tak sme ju reklamovali stvrty krat. Dnes prisla odpoved, ze reklamace nebola uznana z duvodu: 'zavada se neprojevila, zjistena jina zavada-vymena casti krytu'. Tento kryt bol poskodeny pri nasej tretej reklamaci autorizovanym servisom (uvedene v reklamaci).
Ake mam moznosti ako zakaznik? Ctecka evidentne nefungovala a servis mi povie, ze zavada se neprojevila comu neverim ani na sekundu. Problemom je, ze za dva mesice vyprsi ctecke zaruka a nerad by som skoncil s pokazenym produktom za 5000 kc.
CZC mi nedokaze dat kontakt na autorizovany servis a tiez mi nie su ochotny odpisat na mail (pripadne nedokazu poradit po telefone)
PDA PocketBook 632 Touch HD 3, 16 GB, seriove cislo YTGB0100280000W000K1
Vraceni penez
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Způsobenou vadu v rámci reklamace je nutné řešit ihned - ideálně navrácením do původního stavu. Domníváme se, že pokud by došlo v rámci čtvrté reklamace k opravě vady, která byla reklamována v rámci třetí reklamace, došlo by tak k uznání reklamace a spotřebitel by měl právo od smlouvy odstoupit. Protože však v tomto případě došlo k opravení mechanické vady způsobené v průběhu třetí reklamace, nejedná se o uznání původní vady.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.