Společnost


Leo Express Global a.s.

Počet nahlášených stížností:45
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

57%
43%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#64464Nevrácená platba při stornu jízdenky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2023, před rokem

Veronika Horutová

Znění stížnosti

Společnost při stornu jízdenky odmítá vrátit platbu zpět na bankovní účet (jízdenky hrazeny online platební kartou), převedla je na kredity s odůvodněním že jako člen Smile Clubu to jinak mít vráceno nemohu. Vzhledem ke skutečnosti, že cestovat nyní dlouho nebudu (již to není potřeba) tak by mi "peníze" propadly. Domnívám se, že v případě kdy platím penězi, bych v případě nevyužití služby měla zase peníze dostat zpět. Komunikací se společností ovšem k vyřešení nedošlo, peníze vrátit odmítají (byť jsem v komunikaci E-mailem ze dne 01.02.2023 navrhovala i jejich storno poplatek 30 Kč).


Požadované řešení

Vrácení ceny jízdného ve výši 1002 Kč zpět na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2023 15:03, před rokem

Příslušné ustanovení smluvních podmínek přepravce se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.2.2023 15:48, před rokem

Dobrý den paní Horutová, náš věrnostní program Smile Club je zcela dobrovolný produkt naší společností, který není podmínkou pro nákup jízdenky nebo cestování s námi. Věrnostní program přináší jeho uživatelům mnoho výhod: storno jízdenky do času pravidelného odjezdu spoje, storno jízdenky bez storno poplatku, až 10% cashback za každou zakoupenou jízdenku a zakoupený catering, 25% cashback pro jízdenky zakoupené v tarifu (Junior, Student a Senior), vychytanou mobilní aplikaci s jednoduchou správou zákaznického účtu a aktuální dopravní informace s GPS vlaku, pohodlný a rychlý nákup platbou leo kredity a jiné zvýhodněné akce, odměny a nákupy pouze pro členy. Registrace do tohoto programu je zcela dobrovolná a přímočará, zakázník musí sám iniciativně registraci provést a jedinou podmínkou za všechny odměny a výhody, které věrnostní program uživatelům přináší je, že storno jízdenky probíhá do leo kreditu. Na tuto skutečnost je dokonce zákazník upozorněn ještě dříve než registraci dokončí a než potvrdí, že souhlasí s podmínkami tohoto programu. Samotné smluvní přepravní podmínky v pravidlech pro storno jízdenky upravují, že jízdenky zakoupené pod zákaznickým účtem Smile Club se řídí podmínkami pro storno jízdenky uvedenými v podmínkách Smile Club věrnostního programu. Zákazník tedy souhlasí jak s podmínkami věrnostního programu, tak při nákupu jízdenky i s podmínkami přepravními. Je nám líto, avšak jízdenky stornované do leo kreditu byly stornovány správně podle podmínek, se kterými jste dobrovolně souhlasila, a leo kredity Vám zpět na bankovní účet převádět nebudeme, taktéž v souladu s podmínkami se kterými jste souhlasila. Děkujeme za pochopení. Leo Express

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.2.2023 16:00, před rokem


Veronika Horutová

Společnost tedy záměrně zadržuje peníze a nutí zákazníka využít jejich služeb. Vzhledem k tomu, že vlakem dlouho cestovat nebudu, peníze by mi propadly. Domnívám se navíc, že podmínky dané společností nemohou být platné pokud jsou stanoveny přísněji než v občanském zákoníku, tedy v neprospěch spotřebitele. Trvám na vrácení svých peněžních prostředků.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2023 10:37, před rokem

Dobrý den, naše podmínky jsou v souladu s občanským zákoníkem, jsou ve prospěch zákazníka a v mnohém jej zvýhodňuji. Jak bylo zmíněno v předchozí zprávě, členství v našem věrnostním programu se zákazníkovi přináší odměny - cestuje s námi levněji, ušetří za storno poplatky a získává cashback. Pokud se někdo v dané společnosti zaregistruje do jejího věrnostního programu, předpokládá se, že to dělá s úmyslem jejich služeb využívat, v opačném případě není důvod, aby se do věrnostního programu zaregistroval, zákazník totiž v žádném případě není nucen si členství vytvořit. Leo kredity mají neomezenou platnost a jízdenku zakoupenou pod zákaznickým účtem může využít kdokoli. Leo kredity Vám zpět na bankovní účet nepřevedeme. Pokud zákaznický účet chcete zrušit, můžeme Vám leo kredity převést do voucheru a účet smazat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2023 15:39, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.3.2023 16:18, před rokem


Veronika Horutová

Hodnocení:

Komentář: Peníze nevrátí a tváří se, že je to v pořádku. Bezdůvodné obohacování společnosti.