Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po ukončení smlouvy na odběr plynu s firmou Lidová energie, kdy jsem výslovně písemně žádal o vyúčtování za rok 2021 a 2022 tato firma poslala pouze potvrzení o ukončení k datu 31.10.2022. Dále nekomunikuje, telefony nezvedá. Byt navštěvuji jen párkrát v měsíci, bydlím u přítelkyně, tudíž tam bude poměrně velký přeplatek, který odmítají vrátit.
Smlouva o dodávce zemního plynu.
Zaslat vyúčtování za období, které mi nebylo dodáno tj. minimálně rok 2021 a 2022 a vrátit přeplatek.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Pokud se nelze s dodavatelem Lidová energie s.r.o. spojit, doporučujeme jej kontaktovat písemně prostřednictvím doporučeného dopisu s dodejkou na adresu: Kollárova 2346/2, 586 01 Jihlava.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.