Společnost


AZ Energies s.r.o.

Počet nahlášených stížností:50
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64485Zadržování přeplatků za plyn

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2023, před rokem

Jaroslav Řehák

Znění stížnosti

Dobrý den.
Žádám vás o pomoc pro navrácení záloh za neodebraný plyn od společnosti - AZ Energies s.r.o.
Již tři měsíce po ukončení dodávky plynu od společnosti AZ Energies s.r.o. Mě nevrátili zálohy za neodebraný plyn. Po měsíci od ukončení dodávek plynu, jsem si musel vyžádat konečné vyúčtování.Toto vyúčtování mělo mít splatnost 2.1.2023 V tomto vyúčtování jsem našel aritmetickou chybu, kterou jsem reklamoval.Opravné vyúčtování mělo mít splatnost 16.1.2023 Po několika telefonních připomínkách mě sdělují, že příkaz k vrácení bance již zadali. Dne 25.1.2023 jsem odeslal doporučeným dopisem předžalobní výzvu.Tato výzva byla doručena 26.1.2023 českou poštou -doklad mám. Na tuto výzvu jsem nedostal žádnou odpověď.
V září loňského roku mi dopisem zdělili navýšení ceny od 1.10.2022 na 7250Kč za MWh což je trojnásobek původní ceny s tím, že mohu ihned odejít k jinému dodavateli. Na tuto výzvu jsem nereagoval, protože mám levnější zdroj vytápění a žádal jsem o snížení záloh na minimum.Dne 19.10. 2022 mě převedli k Centropolu s tím, že pro mě nemají plyn a že u centropolu budu mít levnější cenu.V nátlaku jsem smlouvu onllain podepsal.
Za kladné výřízení předem děkuji.
S pozdravem Jaroslav Řehák


Produkt

Dodávka plynu


Požadované řešení

žádám o vrácení přeplatků za neodebraný plyn -22190 kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2023 08:38, před rokem

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

V tomto případě spotřebiteli doporučujeme obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2023 14:10, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že mu byl přeplatek vrácen. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.