Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
1.10.2022 nákup elektrokoloběžky přes eshop Planeo s vyzvednutím na pobočce. 14.11.podání reklamace na pobočce Planeo (Týniště)-koloběžka je funkční, ale nejde vypnout. 14.12.mne tel.kontaktoval zaměstnanec Planeo, že koloběžka má z důvodu vniknutí vody vyzkratovanou baterii,oprava přes 6000 Kč.Nesouhlasila jsem,ihned jsem kontaktovala servis Bels, že s koloběžkou v dešti ježděno nebylo. Než jsem dostala jakékoliv vyjádření, 19.12.přišla sms, že koloběžka je v k vyzvednutí v Týništi. Z důvodu nemoci jsem si koloběžku vyzvedla až 10.1.2023. Chyběla nabíječka, proto nebylo možné koloběžku vyzkoušet. 12.1.jsem si vyzvedla nabíječku a zkusila připojit koloběžku na nabíjení. Tím jsem si koloběžky začala detailněji všímat a zjistila, že stav neodpovídá mé koloběžce. Zničené plasty u kol, znečištěná kola uvnitř. Ihned jsem vyhledala štítek se sériovým číslem, který byl sice špatně čitelný, ale bylo z jeho části zřejmé, že se jedná o jinou koloběžkou. Neprodleně jsem volala na pobočku v Týništi, poslala dle domluvy fotky a čekala na vyjádření. Doposud nemám relevantní odpověď, pouze přeposlané vyjádření servisu (které pravděpodobně není k mé koloběžce) a od 17.1.nereagují.
50005520 LAMAX E-SCOOTER S7500 Plus, obj. PLANEO_280922_1106, SN LMXES7500P220600245
Požadují vrácení mé koloběžky. Pokud koloběžku nemají (Předpokládám, že když jde o záměnu a já mám koloběžku někoho jiného, tak někdo na tom "vydělal" a má mojí téměř novou, pojízdnou koloběžku s pouze nefunkčním tlačítkem.), požadují adekvátní náhradu - novou koloběžku nebo náhradu kupní ceny. Děkuji.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit, jestliže mu byla vrácena z reklamace jiná koloběžka. Vrácení jiného zboží může v tomto případě i prokázat sériovým číslem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
stížnost spotřebitelky byla předána na skupinu Planeo, kde byl prodej i převzetí do servisu provedeno. Planeo řeší stížnost spotřebitele s externím servisem. Předpokládám, že kolegové z Planeo budou spotřebitele kontaktovat se svým zjištěním na přímo.
Miroslav Vácha
After sales quality manager
FAST ČR, a.s.
Dobrý den,
reakce společnosti je naprosto nic neříkající. O vzniklé záměně jsem informovala Planeo Týniště nad Orlicí 12. 1. 2023, doposud (5. 3. 2023) bez jakéhokoliv návrhu řešení nebo reakce, kromě toho, že "je to v řešení".
Sarah Kocourková
Dobrý den, jak jsem uvedl v předchozí zprávě - kolegové z týmu Planeo (nikoliv prodejna) řeší reklamaci s externím servisem, kde mělo k záměně dojít. Jakmile dojdou k nějakému zjištění a závěru, budou zákaznici neprodleně informovat. V tuto chvíli nemohu dát jiné vyjádření ani jakýkoliv příslib.
Miroslav Vácha
Hodnocení:
Komentář: Stížnost byla kladně vyřízena i díky pomoci dTestu. Na pobočce jsem odstoupila od kupní smlouvy, vrátila zaměněnou koloběžku a byly mi vráceny peníze. Děkuji za pomoc dTestu a kladné vyřízení Planeo (Fast ČR a.s.).