Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupil jsem zboží u firmy smartomat s.r.o. a jelikož zboží nebylo funkční využil jsem odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů dle 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dne 5.1. 2023 jsem zmiňované firmě poslal níže uvedený email, ale doposud k 2.2. 2023 jsem od nich nedostal vyjádření, že respektují mé odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů jak mám nárok dle zákona a ani mě nebyla vrácena finanční částka za mnou zakoupené zboží, jak jsem požadoval v emailu.
Dne 05.01.2023 17:00:40 *** napsal/a:
Dobrý den,
tímto odstupuji od kupní smlouvy objednávka č. *** - viz níže.
Důvod odstoupení od kupní smlouvy - Hodinky nejdou spárovat s mobilním telefonem, hodinky se spárují ale za pár minut dojde k přerušení a celí proces se musí dělat od začátku. Také nefunguje výběr pozadí displeje.
Zboží řádně zabalím se všemi prvky objednávky a v původním balení odešlu zítra českou poštou na vaši uvedenou adresu.
Vyplněný váš reklamační formulář přibalím viz foto příloha.
Částku 2078,- kč kterou jsem vynaložil na zakoupení vašeho zboží, odešlete na můj účet
Chytré hodinky ARMODD Squarz 11 Pro černá
Jelikož jsem zboží zakoupil na internetu dané firmy a jelikož jsem jej vrátil do 14 dnů a řádně jsem obchod informoval o odstoupení od kupní smlouvy č. 122640291
Žádám o vrácení peněz za mnou zakoupené a vrácené zboží.
horakhenry3@seznam.cz - e-mail spotřebitele
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti: 1. máje 97/25, 460 07 Liberec.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitel nás informoval, že mu byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.