Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64496Nekomunikuje-nereaguje na e-maily, nefakturuje v řádném termínu termínu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2023, před rokem

Anna Hudíková

Znění stížnosti

V únoru 2022 převedly Františkovy energie dodávky elektřiny na Elgas energy s.r.o. V září 2022 jsem se dožadovala faktury za spotřebu. Ta mě byla zaslána, ale pouze za období 12/2021-3/2022. A dále už zase nic i přes urgence e-mailem, na které nereagují (zákonná lhůta na vyřízení 30 dnů???). Dovolat telefonicky se nelze.
Dále při převodu měl být dodržen smluvený ceník, který změnili jednostranně na spotové ceny.


Produkt

Dodávky elektrické energie


Požadované řešení

Okamžité zaslání řádné fakturace a vyúčtování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2023 10:09, před rokem

Ke spotovým cenám:
Vše je otázkou původní smlouvy, zda takto výraznou změnu (převod na spotové ceny) dodavateli výslovně umožňuje. Dalo by se říct, že dodavatel nabízí smlouvu úplně novou, a to nemůže bez souhlasu a dohody se spotřebitelem. Jedná se tedy o změnu neúčinnou a spotřebitel se vůči takovému oznámení ze strany dodavatele musí ohradit a uvést, že změnu považuje za neúčinnou.

K nedodanému vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci, jak dle popisu již nejspíše učinil. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li dodavatel na telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Ten je možné zaslat na adresu sídla společnosti: Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.4.2023 17:57, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 10:10, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.