Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 13. 10. 2022 jsem učinila řádnou jednorázovou objednávku jedné mince u společnosti NÁRODNÍ POKLADNICE (Karolinská 661/4
18600 Praha 8), kterou jsem uhradila bankovním převodem. Jako platbu jsem mohla využít 2 složenky. Levnější složenka se týkala pouze jedné mince. Dražší složenka se zavazovala k odběru dalších mincí. Jelikož jsem již další mince nechtěla, zaplatila jsem složenku levnější (a opravdu pečlivě prostudovala i drobný text, aby zde na mne nečíhala přece jen nějaká zrada, ale vše se zdálo být v pořádku). Bohužel od té doby mi Česká pošta opakovaně doručuje zásilky od této společnosti, které jsem si neobjednala.
Podle Občanského zákoníku se sice jedná o NEOBJEDNANÉ PLNĚNÍ a v případě převzetí se stávám poctivým držitelem. Ale stále dostávám upomínky a složenky za neobjednané zboží a nyní mi začali vyhrožovat inkasním vymáháním.
Společnost jsem vyzvala, aby mi již nic nezasílala.
Prosím o radu, jak mám dále postupovat.
Děkuji.
mince
Ukončení neobjednaného plnění.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel objednal jen jeden konkrétní exemplář, není povinen vracet ani platit další zasílané neobjednané zboží.
Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1816 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Spotřebiteli doporučujeme zaslat prodejci preventivně výpověď (možného) závazku společně s žádostí o odstranění osobních údajů, a to doporučeně a s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti Národní Pokladnice s.r.o., Karolinská 661/4, 186 00 Praha.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.