Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.04.2022 jsem uzavřel smlouvu o zájezdu č. *** s NIKAL s.r.o s názvem: 2022 TR Alanya - Beach & Culture.
Celková cena 18.860,00 CZK s komplexním cestovním pojištěním 0-64 let u UNIQA pojišťovna, a.s za 490,00 CZK s odletem 16.11.2022 z Vídně.
02.05.2022 jsem zaplatil zálohu 25% 4.715,00 CZK a doplatek 14.145 CZK 17.09.2022.
16.11.2022 jsem odjel z Bohumína - vlak společnosti České Dráhy měl spoždění 150 min. z důvodu havárie u Berlína.
Na letiště jsem dojel necelou hodinu před odletem. Letecká společnost mě odmítla odbavit. Vše jsem nahlásil telefonicky Nikal s.r.o. a 17.11.2022 jsem odeslal emmailem přesný popis události s ofocenými jzdenkami. Nic se nedělo, až po mé intrvenci mi byly zaslány 27.01.2023 stornovací protokoly, které jsem zaslal na adresu UNIQA pojišťovna, a.s. Odbor cestovního pojištění, Evropská 136, 160 12 Praha 6 na storno poplatek 18860,- Kč.
Obratem mi emailem UNIQA oznámila, že bez potvrzení o havárii u Berlína mi nic nezaplatí. Obratil jsem se na NIKAL kde mi bylo sděleni, že to je věc mezi mnou a pojišťovnou UNIQA.
SMLOUV O ZÁJEZDU uzavřena ve smyslu ust. & 2521 zákona č. 89/2012 Sb.. občanský zákonik čislo smlouvy/rezervační číslo ***
Částku 18,860, chci od NIKAL s.r.o. NaUNIQA pojišťovna, a.s. podám stížnost u ČNB.
|
Tweet |
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti NIKAL s.r.o. (https://www.nikal-zajezdy.cz/vseobecne-obchodni-podminky): "...nezahrnují ceny zájezdů cestovní pojištění ani pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy. V případě, že se zákazník nepojistí, bere na vědomí, že nese plnou odpovědnost za případné finanční náhrady, které vzniknou neočekávanými událostmi ve vztahu k jeho osobě během zájezdu i před jeho zahájením. Pokud se zákazník v den odjezdu k odjezdu nedostaví, odjezd zmešká nebo bez předchozího odstoupení od smlouvy službu cestovního ruchu nečerpá, má CK nárok na odstupné ve výši plné ceny zájezdu."
Jestliže se však spotřebitel pojistil u společnosti UNIQA, má právo na vyplacení pojistného plnění ve výši 80 % z prokazatelně zaplacených stornovacích poplatků v případě, že nastane pojistná událost před začátkem dovolené (např. vážné onemocnění, úraz, závažná událost atd.). K vyplacení plnění je však potřeba doložit společnosti UNIQA doklady prokazující vznik škodné události (např. doklad prokazující zpoždění vlaku) dle čl. 5 odst. 1 písm. c) všeobecných pojistných podmínek společnosti UNIQA (zde: https://online.pojisteni-cdn.cz/doc/travel/uniqa/uniqa-cp-vpp-2020.pdf).
Spotřebiteli doporučujeme obrátit se na společnost České dráhy s žádostí o vystavení "zpožděnky" a následně se obrátit na pojišťovnu UNIQA.
UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, info@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.
Společnost nás informovala, že spotřebitel obdržel storno protokol a protokol pro pojišťovnu. Zároveň byl dle jejích slov obeznámen s celkovým postupem.
Cestovní kancelář již dále nemůže ovlivnit postup pojišťovny - dle cestovní kanceláře by spotřebitel měl zvážit obrátit se i na přepravce (jak jsme také uvedli v původním vyjádření).
Protože společnost dle jejích slov udělala vše potřebné a naše služba funguje na dobrovolnosti stran, jsme nuceni tuto stížnost uzavřít. Spotřebitel se však může obrátit přímo na pojišťovnu UNIQA či na dopravce (viz výše).