Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den,
přes vinted jsem si objednal zboží, zaplatil a za necelý den prodejce zrušil obchod. V podmínkách je uvedeno, že mohu vidět důvod zrušení, ale nevidím. Vinted si i přes to strhl peníze, které dle mého názoru neměl nárok si strhnout. V bance se řeší reklamace, Vinted je neoblomný, tvrzení z jejich strany že došlo k obchodu a zrušení až den po zaplacení, že peníze vrátí, ale až za 5 pracovních dnů. Pokud je obchod zrušen prodejcem, Vinted toto vidí, což potvrdil pracovník linky, tak není důvod a právní důvod si strhnout peníze za nic. Nemohu toto nazvat jinak než půjčkou bez úroků. Neoprávněné nakládání s prostředky
PlayStation 4
Okamžité vrácení peněz na kartu, stejnou rychlostí jako byly neoprávněně strženy
|
Tweet |
Dle podmínek společnosti Vinted s.r.o. by se vrácené peníze měly objevit ve stejné elektronické peněžence nebo na stejném účtu, ze kterého byly při placení strženy, přičemž doba zpracování vrácení peněz a místo, kam peníze budou vráceny, závisí na způsobu platby, který byl pro úhradu objednávky použit. Jestliže bylo placeno kartou, peníze by měly být vráceny během 5 pracovních dní od stornování objednávky.
Uskutečněním obchodu kupující odsouhlasil podmínky společnosti Vinted s.r.o., tedy i navrácení peněžních prostředků do 5 pracovních dní od stornování objednávky. Obecně však platí, že při odstoupení od smlouvy činí lhůta pro vrácení peněžních prostředků 14 dní. Doba 5 dní se nám tedy zdá přiměřenou.
Více informací ohledně vrácení peněz u společnosti Vinted s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.vinted.cz/help/212-vracene-penize-se-nepripsaly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.