Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem synovi špunty do uší Apple AirPods 2022. Syn bohužel očekával k narozeninám jiný typ (PRO). Dle obrázku na krabičce hned poznal, ze jsem se dárkem netrefila. Hned druhý den jsem odnesla nerozbalená sluchátka do výdejny společnosti. Zde je zaměstnankyně bez jakýchkoliv problémů přijala. Vystavila "Záznam o převzetí vráceného zboží ve 14denni lhůtě", kde je uvedeno: originál zabaleno, krabička, sluchátka, kabel, návod. Dále mě ubezpečila že je vše v pořádku a do 14 dnů obdržím peníze.
Sluchátka Aple AirPods 2022
Vraceni peněz.
Domnívám se, že zboží nerozbalené je možné v zákonné lhůtě vratit. Domnívám se, že pracovnice, když zboží prevzala, bere na sebe závazek spolecnosti.
Domnivam se, že po přijmutí zboží již veškerou manipulaci se zbožím jde za společností. A jestli došlo k rozbaleni, jak je uvedrno v emailu, nemohu již za tento stav.
Pokus poslat mi sluchátka zpět ve stavu rozbaleném jsem odmitla a to z toho důvodu, že pak už není cesty jak se bránit.
|
Tweet |
Odstoupit nemůže spotřebitel od smlouvy, pokud se jedná o hygienické potřeby prodávané v zataveném obalu, který byl rozbalen. V daném případě je nutné dobře posoudit, zda obal výrobku plní určitou hygienickou funkci a zda je možné zboží uvést do prodeje schopného stavu. Pokud by bylo možné vyměnit část zboží, která byla vložena do zvukovodu, bylo by možné od smlouvy odstoupit, spotřebitel by pak pouze odpovídal za snížení hodnoty zboží.
Výjimky z obecných pravidel je třeba vždy vykládat úžeji. Spotřebiteli je obecně dána zákonná možnost si u dodaného zboží ověřit jeho vlastnosti a funkčnost. Znamená to, že si nejen může zboží vybalit, ale i vyzkoušet a to obdobným způsobem, jako by mu to bylo umožněno v kamenné prodejně.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel zboží ani nerozbalil a zaměstnankyně bez jakýchkoliv problémů sluchátka přijala, mělo být spotřebiteli umožněno od smlouvy odstoupit. K prokázání, že sluchátka zaměstnankyně převzala nerozbalené, může sloužit záznam o převzetí vráceného zboží. Domníváme se, že sluchátka ani v případě rozbalení nespadají pod výjimku nemožnosti odstoupení od smlouvy z hygienických důvodů dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností.