Počet nahlášených stížností: | 373 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 14 |
Pravidelně cestuji vlakem s dopravcem Regiojet a.s. Pro cesty vlakem platí standardní možnost vrácení jízdenek do 15 minut před odjezdem vlaku s nulovým storno poplatkem. Zakoupil jsem si i jízdenky do Budepešti v rámci akce "Valentýn". Následně jsem potřebovat změnit termín cesty a proto jsem chtěl jízdenky osm dní před odjezdem vrátit a koupit si nové pro jiný termín. Jízdenku však nelze vrátit bez 100% storno poplatku. Protože u akce "Valentýn" jsem žádnou takovou informaci nenalezl (viz https://regiojet.cz/valentyn), obrátil jsem se na Regiojet s žádostí o vysvětlení a vrácení nevyužitého jízdného. Odpovědí bylo, že na webové stránce informace o stornu bez vrácení peněz uvedena je. Je tomu skutečně tak, ale tato informace není uvedena u popisu akce "Valentýn", ale až na konci webové stránky, pod tipy na výlet a popisem Benátského karnevalu. Obrátil jsem se na Regiojet tedy znovu, že informace je na místě, kde si ji nikdo nevšimne, ať už záměrně nebo nedomyšleně. Přitom pro mne je to informace podstatná - pokud bych o ní věděl, jízdenku bych si nekoupil. Na toto již Regiojet reagoval pouze tím, že na nemožnost vrácení peněz je cestující upozorněn při nákupu jízdenky. Žádná takové jasné upozornění při nákupu neproběhne.
Jízdenka na 10.2.2023, Žďár nad Sázavou - žst. Budapešť, Kelenföld, číslo jízdenky ***
Vrácení jízdného za jízdenku a přesun informace o stornu bez vrácení peněz k popisu akce "Valentýn".
|
Tweet |
Příslušná informace přepravce, která se nezobrazuje při koupi jízdenky přes telefon, se jeví jako překvapivá ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinná. Dle obchodních podmínek společnosti RegioJet a.s. bodu 2. je možné jízdenku na pevné datum s rezervací stornovat osobně na kterémkoliv prodejním místě nebo online na www.regiojet.cz.
O nemožnosti odstoupení je však potřeba informovat spotřebitele řádně před samotným nákupem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.