Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.5.2018 mi bylo fi. Solar Solution instalováno tepelné čerpadlo a solární ohřev. Při projektu co se týče bojleru Ariston na dohřev mi bylo řečeno, že výrobce poskytuje záruku 5 let. Následně po instalaci mi byla přeprodávající a montující fi. snížena záruka svévolně na tři roky. Nyní odmítá plnit reklamaci, kterou záruční dobu uvádí výrobce. Zaslali mi pouze tel. č. na vrátnici kde si mám reklamaci vyřídit. Tel.222713455. Dále nesmyslný dovětek na každoroční prohlídky, které si zákazník musí objednat sám. Zde se jedná o klamavou reklamu a jednání z fi. Solár Solution.
Komplet dokumentace je u mne doma i na fi Solar Sol.
O problému jsem informoval, žel mne odkázali na osobní jednání s výrobcem a zřekli se odpovědnosti za naprosto nekvalitní výrobek, což mi i potvrdili při jednání, že tento produkt již neodebírají pro stejné závady.
Čerpáno z projektu Zelená úsporám, kde zmíněná fi dodává jimi doporučené výrobky. Zřejmě korupční jednání. Vím o případu ze středočeského kraje, kde uvedená fi. rovněž kličkovala ohledně poškození tepelného čerpadla a před soudním jednáním následně přistoupila k jeho opravě, výměně. Podrobnosti konkrétní mohu dodat.
Samozřejmě výměna za jiný a funkční bojler.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je poskytována nad rámec zákona, je dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat, pokud si ji strany neujednají. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou. Reklamaci tedy podnikatel vyřídí ve lhůtě a za podmínek, které si strany sjednaly.
Pokud bylo ujednáno, že záruka na zboží je 5 let, nemůže tuto skutečnost prodávající následně svévolně měnit. Na tento případ se použije právní úprava v občanském zákoníku, která byla účinná v době koupě zboží, nikoliv aktuální právní úprava. Podle § 2166 odst. 1 občanského zákoníku platí, že prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.