Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.10.2014 se dostavil pan Petr Jurečka,na náš kontakt,s představením a prodejem kamen Fujix S85. Dle podané informace mělo jít o kamna, kterými můžeme přitápět u nemocné v pokoji. Po dodání zboží 30.10.2014 jsme zjistili, že nelze používat v místnosti bez stálého větrání a lze umístit ve vzálenosti 1 m od nábytku což není možné u postižené v pokoji.Nevytváří rovnoměrný plamen pouze jazyk.
Objednávka č.078/14-záloha 4 000Kč 13.10.2014,Paragon V4569023-doplatek 7990Kč 30.10.2014. na tel jsem oznámila, že nemohu kamna zprovznit-odpověď-musím počkat mají toho hodně. 19. 11.2014jsem písemně informovala o nefunkčnosti výrobku a požádala jsem o zrušení kupní smlouvy-bez odpovědi.
Kamna Fujix S85
Žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Zákon stanoví, že spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy, která byla uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, a to ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Prodávající je povinen spotřebitele o tomto právu poučit. Pokud by spotřebitel o tomto v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku poučen nebyl, mohl by od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení. V případě pochybností by bylo na podnikateli aby prokázal, že spotřebitele informoval. Z důvodu lepší prokazatelnosti je vhodné, pokud je odstoupení zasláno písemně, a to doporučeně.
Odstoupením se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si to, co si navzájem plnily. Prodávající by měl finanční prostředky vrátit nejpozději do 14 dnů od odstoupení, jinak se ocitá v prodlení a spotřebitel může kromě složené zálohy požadovat i úroky z prodlení. Spotřebitel by pak měl prodávajícímu zaslat tzv. předžalobní výzvu, ve které mu bude určil dodatečnou lhůtu ke splnění povinnosti. Pokud marně uplyne, může spotřebitel vymáhat svůj nárok soudní cestou, tj. podáním návrhu na vydání platebního rozkazu u příslušného soudu. Faktické vymáhání práva by však mohlo být v tomto případě obtížné. Pokud by poškozených bylo více, bylo by možné zvážit podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu nebo poškozování spotřebitele a současně vznést požadavek na náhradu škody.
V závislosti na jeho obsahu by spotřebitelovo jednání bylo možné posoudit jako reklamaci nesplněné jakosti při převzetí. Spotřebitel tedy mohl požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to nebylo vzhledem k povaze vady nepřiměřené, nebylo-li by to možné, mohl odstoupit od smlouvy. Pokud by to však vzhledem k povaze vady bylo neúměrné, zejména bylo-li by možné vadu odstranit bez zbytečného odkladu, měl spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.