Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zjistena vada nastala az kdyz poprve zaprselo.ihned jsem je sel reklamovat.trvalo to mesic, a reklamace byla zamítnuta ze se zadna vada nenasla.primo v obchode jsem tedy boty nazul opět na sebe a sel ven pred obchod kde bylo zrovna mokro, po par krocich jsem mel opet mokrou patu.vratil jsem se zpet do obchodu.prodavacky uvideli vadu a rekli ze to nafotime a posleme opet na reklamaci.po mesici se mi ozvali ze reklamace je opet neoprávněná.
Duvod cituji: "zadna vycházková obuv neni neomezene odolna proti působení vnější vlhkosti.voda se do obuvi dostava švy které nejsou vodotěsné ani material jako takova vodotěsný neni.takze pokud hodne prsi tak se voda dovnitř dostane.a neni to projev vady, je to vlastnost obuvi"
Dodavam prodavaji je jako panske zimni boty, sami o sobe maji velkou podrazku takze voda se musi dostavat dovntr nekudy pres patu a to jen u jedne boty, a navic jen pri chuzi.pri prvni reklamaci tvrdili ze boty stali ve vodnim sloupci sest hodin a nic.asi proto ze na nepusobil tlak zevntr pri chuzi, a pri ktere se voda nasakuje dovnitř. A navi jsem u nich zakoupi i impregnaci ktera na ty boty byla výhodná. Nikdy jsem veci nereklamoval ale tohle uz je za hranici.zvlast když ty boty jsou uplne nove.
Jakekoli reseni ale ne ze mi boty budou vracet stale zpět ze jsou v pořádku kdyz nejsou.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.