Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
zdedila jsem dum po sve tete v Hornim Smrzove dum a ta odebirala plyn a elektriku od Strong energy s.r.o. Otýlie Beníškové 1664/14, 301 00 Plzeň.
Dum je jiz od jeji smrti prazdny, tudiz vse elektro i plynomer vypnut. Po 6 mesicich jsem si nechala odbery prepsat na mne a domluvila se na udrzovacich poplatkach plyn 2350,- a elektrika 500,-
V cervenci mi prisel mail, ze muj novy odberatel je Elgas s.r.o. Dobronická 1257, 148 00 Praha-Kunratice a poplatky na novem vymeru zustavaji stejne.
Nasledne mi bezduvodne zvysily zalohy na odbery za plyn a elektriku na 20.000,- CZK mesicne. Podala jsem pisemne podle § 11b odst. 4 energetického zákona vypoved v zakonne době a to pisemne s dodejkou.Dostala jsem od nich akceptacni dopis pro noveho odberatele a to v rijnu 2022.
11.10.2022 jsem podepsala na zaklade akceptacniho dopisu od Elgas smlouvu s Centropolem a od teto doby platim mesicni zalohy na plyn a elektriku novemu dodavateli. Predtim pravidelne na Elgas.
Vzhledem k vysoke vysi plateb na Elgas jsem ocekavala velmi srozumitelnou fakturu s radnym vyuctovanim , kde budu videt sve pravidelne zalohy, jak na plyn tak na elektriku s skutecnym odberem obou energii za rok 2022.Specielne, kdyz jsou plyn a elektrika v miste vypnute. Dum nikdo neobyva.
Nikdy mi nebyla zaslana ,( za celou dobu, co jsem prevzala dum, od umrti me tety , jsem nedostala jedinou fakturu s skutecnym odberem plynu a elektriny) pouze mi zacali zasilat tento rok 2023 pres 3. stranu vymahani jakesi pohledavky, kde ani nespecifikuji o kterou energii, ci o co se jedna.
Pochopitelne, pokud nemam zadne pravnicke podlozeni, zadnou skutecnou spotrebu energii zuctovanou s pravidelnymi zalohami, (za celou dobu od umrti me tety jsem nevidela jednu fakturu s skutecnym odberem energii , vyuctovanou se zaslanymi zalohami), na platbu nereaguji.
Jednam spravne?
Dekuji za vyjadreni a pomoc.
Marcela Ochranova
Prozkoumani spravnosti a zruseni vymahani
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.