Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Ve čtvrtek jsem koupil v AAA Teplice auto v hodnotě 300tis,ruční brzda je úplně nadoraz ,bylo mi slíbeno že ji dotáhnou ,nestalo se tak,další věc je že ve smlouvě mám uvedené dostat zimní kola ,bylo mi řečeno že žádný nemají a nic nedostanu .ono v zimě koupit auto na letních pneu je docela problém.
Kia Sportage 1,7 2014
Oprava ruční brzdy,kola ze zimním obutim
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sunt servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Bylo-li tedy spotřebiteli přislíbeno, že mu budou jako příslušenství k věci dodány pneumatiky (sada zimních kol na vozidlo) a že bude ruční brzda dotažena, je podnikatel povinen tento slib splnit. V opačném případě má zboží vadu. V takovém případě má spotřebitel možnost uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat výrobek). Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní, nebyla-li individuálně sjednána doba delší.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Vážený pane Cermaku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
***
SPZ spotřebitele byla přesunuta do referenčních údajů.
Vážený pane Cermaku,
děkuji Vám za doplnění SPZ. Vaši stížnost jsem předala k řešení obchodnímu a reklamačnímu oddělení, kolegové se jí budou zabývat. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, jakým způsobem řešení jeho stížnosti pokračuje, zda byla vyřešena smírně, popřípadě aby stížnost uzavřel.
Hodnocení:
Komentář: Ruční brzdu jsem si musel na vlastní náklady nechat opravit sám,kola se mi snažily AAA nacpat z jiným ET,což jsem odmítl,nakonec přivezly kola ze zničenýma pnem z hřebama,ale aspon měli alu kola originál,ty už jsem vzal.