Společnost


Petr Vácha

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64565Reklamace kurníku OSLO

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2023, před rokem

Lenka Pazderová

Znění stížnosti

Dobrý den,
prosím o radu, jak mám dále postupovat.
Dne 19.12.2022 jsem synovi objednala dárek k Vánocům - kurník OSLO.
Kurník mi doručili
DPD 22. 12. 2022, 10:45
Váš balíček č. ** složený z 2 ks od Jana Strihavkova.
Kurník jsem zakoupila v internetovém obchodě
Kurník, kachník, husník pro 6-8 zvířat. Švédský styl s oblou střechou. (produmazahradu.cz)
Provozovatelem internetového obchodu www.produmazahradu.cz je fyzická osoba:

Petr Vácha

Makotřasy 122, 273 54 Lidice

IČ: 01095081
Nejsme plátci DPH


Bankovní spojení: 1234994014/3030, Air Bank

E-mail: info@produmazahradu.cz
Telefon: + 420734860860





KURNÍK OSLO


POPIS DETAILY PRODUKTU
Kurník, kachník, husník pro 6-8 zvířat.

Velký kvalitní kurník v severském stylu vhodný také jako kachník nabízí vašim zvířatům spoustu prostoru a vypadá skvěle. Před kurníkem je prostorný venkovní výběh s oblou střechou a dvěma dveřmi. Zaručuje dostatek čerstvého vzduchu. Konstrukce je opatřena pozinkovaným drátem, domeček nabízí vašim slepicím dvě řady hřadel. Pro čištění je kurník opatřen vysouvacím šuplíkem který se dá vyndat zvenčí a je v něm zabudován pozinkovaný plech. Hnízdící boudu je možné otevřít zvěnčí a vybírat tak vajíčka a lehce ho vyčistit.

Celý domek a konstrukce je vyrobena z masivní borovice a ošetřena ekologicky nezávadnou barvou proti povětrnostním vlivům s odolným nátěrem. Na střeše je odolný Švédský šindel proti vodě, vlhkosti a kroupám. Kurník odolá i většímu větru.

Přednosti:

- kvalitní borovicové masivní dřevo

- velký výběhový prostor s elegantní oblou krytou střechu

- bezpečný domek s hřady a samostatný hnízdní box

- pod hřadly je vana s plechem na trus pro pohodlné čištění zvenčí

- odolá i většímu větru

- natřen ekologickou a nezávadnou lazurou

- kvalitní Švédská šindel na střeše

- silný pozinkovaný drát ve výběhu

- dokonalý design

- silné kovové mechanismy

- hnízdní box rozdělen na dvě snůšky

- okénko pro dostatek čerstvého vzduchu

Celkové rozměry: šířka 163cm, hloubka 155cm, výška 86cm.
Rozměry hnízdícího boxu: šířka 56cm, hloubka 30cm, výška 40cm.





PROTOŽE PO ROZBALENÍ jsme zjistili, že popis produktu vůbec neodpovídá skutečnosti, reklamovala jsem kurník - viz níže, ale dostala jsem však zamítavou odpověď.





11. 1. 2023, 13:50
info@produmazahradu.cz info@produmazahradu.cz
Komu:...

Re: Fwd: Vrácení zboží, reklamace.
Dobry den,
dekuji vam za vasi zpravu a citaci inzeratu.
Nabizeny kurnik odpovida popisu a pokud se vam na teto skutecnosti
cokoliv nezdalo, meli jste ho hned po doruceni
k vam otevrit a treba jen zkontrolovat po otevreni krabice a bez udani
jakehokoliv duvodu vratit zpet v zakonne lhute do 14ti
dnu a obratem by vam byli vraceny penize na vas ucet. To, ze kurnik byl
zakoupen jako vanocni darek bohuzel nemuzeme vedet a i tak mel byt vami
zkontrolovan hned po doruceni a pote opet krabice zalepena a kurnik
darovan jako vanocni darek.
Bohuzel jsme nenabizeli prodlouzenou lhutu na vraceni na zbozi zakoupene
v prosinci a plati tedy ze zakona lhuta na vraceni
do 14 dnu, ktera bohuzel vami byla prekrocena a vraceni tedy jiz neni
mozne v teto lhute.

PV.

Později jsem zjistila, že NEODPOVÍDÁ ANI VELIKOST PLOCHY KURNÍKU požadavkům chovu -

Obecně se v chovech na 1 m2 podlahové plochy počítá se 3-4 dospělými slepicemi.
Ale reálná velikost však v inzerci není uvedena:
Velikost podlahové plochy kurníku /ne výběhu/ je 0,4674 m2,
plocha hnízda 0,318m2 !!!
A to píší, že je pro 6-8 zvířat!!!
Tento problém se však dá zjistit až po rozbalení kurníku.

Kurník tedy neodpovídá tomu, co slibuje inzerce a trvám na vrácení peněz. Kurník mám doma, je nepoužitý, nový, pouze bez papírového obalu.


Jak mám, prosím , postupovat, chci kurník vrátit , ale obávám se, že prodejce balík s kurníkem nepřevezme.
Děkuji


Produkt

viz výše


Požadované řešení

Vrácení zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 09:12, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V tomto případě již však 14denní lhůta pro odstoupení od smlouvy uběhla, spotřebitel však má stále právo zboží reklamovat, pokud je vadné (neodpovídá objednávce).

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2023 16:46, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2023 14:51, před rokem

Spotřebitelka doplnila následující informace:
Dobrý den, informuji vás, že má druhá reklamace kurníku OSLO nebyla prodejcem vůbec řešena, nereagoval na ni. Proto jsem firmě vrátila kurník Oslo v původním stavu, nesmontovaný, nepoužitý. Prodejci jsem zaslala Odstoupení od Kupní smlouvy. Pokud prodejce nebude toto Odstoupení řádně řešit a nevrátí mi kupní cenu včetně poštovného, obrátím se na ČOI. Děkuji za pomoc Lenka Pazderová

K tomu doplňujeme, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 13:53, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2023 09:41, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že se obrátí na soudního znalce s žádostí o vyhotovení znaleckého posudku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.9.2023 13:47, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že pomocí soudního znalce došlo k dohodě mezi prodávajícím a kupujícím. Stížnost tedy uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.