Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
zakoupil jsem zboží dne 20.12. 2019 s prodlouženou pětiletou zárukou v obchodě Alza.
Před 10 dny jsem zboží reklamoval jednalo se o výrobek ( Záložní zdroj LEGRAND UPS Keor Multiplug 600VA FR) v ceně 1890,- za příplatek 343,- mně byla prodloužená záruka na pět let.
Odpověď zněla nikoliv z Alzy, ale od barbora.sykorova@rgconsulting.cz
v přesném znění cituji:
Na základě doložených podkladů a popisu události, jsme přistoupili k likvidaci pojistné události s následujícím závěrem.
Výše pojistného plnění po odečtení spoluúčasti: 1171.80 CZK
Spoluúčast, kterou se pojištěný na škodě podílí: 0.00 CZK
S dalším dodatkem: u každé události se ve spolupráci s autorizovaným servisem snažíme zajistit opravu věci, kterou si zákazník pořídil. Pouze v případech, kdy oprava není možná nebo účelná, a ani není k dispozici náhradní věc (tedy věc odpovídající výkonem, parametry a opotřebením věci zničené), přistupuje se k likvidaci pojistné události formou výplaty pojistného plnění v penězích.
Výpočet pojistného plnění vychází z ujednání SMLUVNÍCH PODMÍNEK PRO POJIŠTĚNÍ ALZA – PRODLOUŽENÁ ZÁRUKA, část 1, bod 8 třetí odstavec, kdy limitem pojistného plnění je časová cena věci v době vzniku pojistné události. Časová cena Věci se určí tak, že se od kupní ceny Věci odečte 1% z kupní ceny za každý započatý měsíc od data zakoupení Věci.
Záložní zdroj LEGRAND UPS Keor Multiplug 600VA FR
Náhrada v plné výši nebo výměna za stejné plně funkční zboží.
|
Tweet |
Smluvní záruka, tzv. záruka za jakost podle § 2113 a násl. občanského zákoníku, je poskytována nad rámec zákonné záruky, je dobrovolná a výrobce ani prodejce nemá povinnost ji poskytovat, pokud si ji strany neujednají. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou. Reklamaci tedy podnikatel vyřídí ve lhůtě a za podmínek, které si strany sjednaly.
V podmínkách týkajících se prodloužené záruky je uvedeno, že pojištění prodloužené záruky kryje finanční ztrátu na samotné věci způsobenou elektrickým nebo elektronickým omezením nebo ztrátou funkčnosti věci, která nastane v době pojištěné prodloužené záruky. Rozsah pojištění je stejný a se stejnými podmínkami a výlukami jako v případě zákonné záruky.
Pojistnou událostí je nahodilá skutečnost, se kterou je spojena povinnost pojistitele poskytnout pojistné plnění pojištěnému za škodu způsobenou mu finanční ztrátou na samotné věci nebo povinnost pojistitele poskytnout pojištěnému náhradní věc nebo povinnost pojistitele věc opravit.
Dále je zde však uvedeno, že limitem pojistného plnění pro škodu způsobenou omezením nebo ztrátou funkčnosti je časová cena věci, což je cena věci v době vzniku pojistné události. Určí se tak, že se od kupní ceny věci odečte 1% z kupní ceny za každý započatý měsíc od data zakoupení věci.
V rámci pojistné události by tedy mělo být postupováno v souladu s podmínkami, které jsou pro tuto prodlouženou záruku sjednány.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Váš příspěvek.
Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.
Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Uvádím referenční údaj.
Záložní zdroj LEGRAND UPS Keor Multiplug 600VA FR.
Číslo prodejního dokladu: ***.
email : ***
Dobrý den,
děkuji za upřesnění informací. Celou situaci jsem detailně ověřovala a byly Vám vystaveny dva dobropisy, jeden za pojistné plnění a jeden k dorovnání částky do plné hodnoty produktu, tak jak jste jej zakoupil. Mrzí mě pokud Vám druhá část dobropisu nedorazila. zaslala jsem ji znovu na Váš e-mail.
Předpokládám, že se je tedy vše v pořádku, jelikož za produkt byla řádně vrácena celá kupní částka.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme stranám za součinnost.
Údaje poskytnuté spotřebitelem byly přesunuty do "referenčních údajů".
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl vystavení dobropisů potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Dobrý den,
děkuji dTestu za pomoc v této věci.
Tímto i děkuji zákaznickému servisu Alza, který neprodleně, pozitivně vyřešil moji stížnost.
Dobrý den, děkuji za vyjádření a prosím o uzavření případu.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme stranám za poskytnutou součinnost.
Na základě výše uvedených skutečností stížnost uzavíráme s dosažením dohody.