Společnost


Pojišťovna VZP, a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64586Nedodržení 60ti denní doby správního řízení.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2023, před rokem

Zbyšek Lhota

Znění stížnosti

Dnes 6.2. 2023 je to přesně 60 dní od podání žádosti na proplacení léku Pemazyre pro moji ženu, která má vzácné onemocnění. Jelikož se jedná o složitý případ, má tedy pojišťovna na vyřízení oněch 60 dnů oproti klasickému řízení kde je lhůta 30 dnů.
Po telefonátu s pojišťovnou žene bylo dnes sděleno že se lhůta pro rozhodnutí a ukončení řízení (60dní) prodlužuje o 7 dnů s ohledem na možnost nahlédnutí a 5dnů k případnému vyjádření ke spisu, který je u VZP vedený na toto řízení.
Tato informace o prodloužení řízení s ohledem na náhled do spisů není nikde napsaná.
Již sme si hradili 2 balení prášků za své úspory a budeme muset sáhnout ještě hlouběji pro uhrazení 3. dávky.
Pemazyre je cílená léčba, stav mé ženy byl konzultován na onkologii jak v Brně, Liberci, Plzni i Praze a společně se dospělo k této léčbě.
Jak je možné prodlužovat dobu správního řízení když 60 dnů je maximální doba pro vyřízení?


Požadované řešení

Zvažujeme vše předat právníkovi a soudit se s VZP pro porušení práv a vymáhat zpět náklady na léky. Jaká je prosím možnost řešení naši složité situace? Vždyť žena by bez našich úspor už taky mohla ležet na kapačkách.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2023 14:30, před rokem

Procesní postup VZP ČR při rozhodování o žádostech se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád.

V § 71 odst. 3 je uvedeno, že pokud nelze rozhodnutí vydat bezodkladně, je správní orgán povinen vydat rozhodnutí nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo místní šetření, je-li třeba někoho předvolat, někoho nechat předvést nebo doručovat veřejnou vyhláškou osobám, jimž se prokazatelně nedaří doručovat, nebo jde-li o zvlášť složitý případ a doba nutná k provedení dožádání podle § 13 odst. 3, ke zpracování znaleckého posudku nebo k doručení písemnosti do ciziny.

Nevydá-li správní orgán rozhodnutí ve věci v zákonné lhůtě, nadřízený správní orgán učiní z moci úřední opatření proti nečinnosti, jakmile se o tom dozví.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Spotřebitel se může obrátit také na Českou asociaci pojišťoven na adrese https://www.cap.cz/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2023 15:24, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 10:29, před rokem

Spotřebitel nás informoval, že stížnost již není aktuální. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.