Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Společnost ELGAS Energy v červenci 2022 schválil ukončení kontraktu z důvodu prodeje nemovitosti. Ještě v září byla společností inkasována záloha ve zvýšené výši (čtyřnásobek původní zálohy) s odůvodněním, že nový majitel nepřihlásil plynoměr u nového dodavatele. Od té doby marně čekám na vyúčtování. V prosinci 2022 jsem se ještě do společnosti několikrát dovolal. Při prvním hovoru mi bylo sděleno, že vyúčtování bylo odesláno 2.12.2022 obyčejnou poštovní zásilkou. Dovolal jsem se následně ještě asi 5x a dohodli jsme se na zaslání vyúčtování e-mailem a případného přeplatku na účet. Bylo mi vždy přislíbeno okamžité zjednání nápravy a předání záležitosti fakturačnímu oddělení. Ovšem ani vyúčtování, ani přeplatek stále po dvou měsících od prvního telefonu nedorazil. Poslední cca měsíc se na zákaznické číslo sice dá dovolat, ale pouze na automatický odpovídač a žádný operátor nereaguje.
Dodávky plynu
Zaslání závěrečného vyúčtování a přeplatku, který zajisté vznikl vzhledem k inkasované zvýšené záloze v září 2022.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.), v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).
K přeplatku:
Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Pokud společnost nevyplatí přeplatky v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
Dále spotřebitel může zvážit možnost pomoci Energetického regulačního úřadu, k tomu viz naše první vyjádření ve této věci ze dne 7. 2. 2023.