Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v minulém roce jsem u společnosti Leo Express (LE) zakoupil jízdenku, kterou jsem nakonec musel zrušit. Byl jsem velmi nemile překvapen, že po stornování jízdenky mi nebyly vráceny finanční prostředky, tak jak je to běžné, ale převedeny na Leo kredity. Nicméně jsem si říkal, že je využiji v tomto roce. LE však zrušil některé spoje Otrokovice - Praha a zpět v době, kdy cestuji a tak nemám možnost přes LE kredity využít. Když jsem se dotazoval podpory, tak mi neustále jen opakovali, že jsem souhlasil dobrovolně s obchodními podmínkami, ve kterých je, že kredit zpět na finanční prostředky LE nepřevádí. Tohle se mi zdá naprosto zcestné, zvláště v případě, kdy jako zákazník stornuji jízdenku. Peněžní prostředky tak náleží čistě a jen zákazníkovi a nikoliv dopravci. Jestli se nepletu, takové jednání dopravce je protiprávní. I tvrzení, že ke kreditům si přičítají další kredity za projetou jízdu je absurdní, protože i běžný uživatel snadno vyčte bonusové kredity a kredity, které jsou z "reálných peněz".
storno jízdenky
vrácení finančních prostředků odpovídajících stornu jízdenky
|
Tweet |
Příslušné ustanovení smluvních podmínek přepravce se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Králíku, jak zmiňuje dTest: Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele, což ve Vašem případě nastalo. Skutečností také je, že důvodem pro storno jízdenky nebyla příčina na straně dopravce, ale na své vůli cestujícího. Zákaznický účet Smile Club využíváte od roku 2019, kdy vůči Vám plníme závazky pro nás vyplývající z podmínek věrnostního programu, za každou jízdenku jste obdržel cashback, ve vlaku vodu zdarma a storno jízdenky jste měl bez storno poplatku. Očekáváme, že stejně tak bude postupovat i uživatel, kdy jedinou podmínkou využívání věrnostního programu je, že storno jízdenek probíhá do leo kreditu, a že leo kredity se nepřevádějí zpět na bankovní účet. Podmínky věrnostního programu jsou v souladu s občanským zákoníkem, jsou veřejně dostupné na našich webových stránkách, napsány jednoduše a srozumitelně, a přístupné před registrací, zákazník se tedy se zněním podmínek seznámit ještě dříve něž se do programu zaregistruje.
Dobrý den,
pokud nakupuji jízdenku přes e-shop online, nevztahuje se na ni náhoudou možnost odstoupení od smlouvy bez udání důvodů? Je zcela běžné, že ostatní dopravci vracejí peníze přímo, jen LE s tím dělá takové obstrukce.
V neposlední řadě si nejsem jistý, že kliknutí na souhlasit v obchodních podmínkách lze považovat za výslovný souhlas. Protože při tomto procesu není zcela prokazatelná identita uživatele. Každopádně to nemění nic na faktu, že Váš postup se mi ani trochu nelíbí a je ke mě jako k zákazníkovi značně bezohledný. Jakákoliv snaha z Vaši strany je naprosto nulová. Hned v úvodu sporu jsem uváděl, že pokud by nedošlo ke zrušení spojů, které jsem využíval, pak bych to rozhodně neřešil, ale takto mám kredit, který NIKDY nevyužiju a ochota ze strany LE je naprosto nulová a jen se stále dokola oháníte obchodními podmínkami, ve kterých si nejsem vědom, že bych v době, kdy jsem smile klub zakládal potvrzoval, že se vzdávám nároku na vrácení peněz v případě zrušení jízdenky. Za mě je jednání ze strany LE nepřijatelné a nesouhlasím s ním a proto hodlám v řešení Vašich obchodních podmínek pokračovat.
Dobrý den pane Králíku, na nákup jízdenky přes e-shop se14 denní odstoupení od smlouvy nevztahuje. Naše společnost, stejně jako ostatní dopravci, vrací jízdné dle smluvních přepravních podmínek, které jsou v souladu s vyhláškou č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Vám jsme jízdné také vrátili formou, kterou bylo domluveno dle podmínek našeho věrnostního programu a smluvních přepravních podmínek.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.