Společnost


life & furniture s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#64614Objednání zboží na e shopu za cenu e shopu ovšem odmítnutí dodání zboží díky chybě v systému s cenami zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2023, před rokem

Pavel Laštovka

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupil jsem v sobotu na e-shopu stůl a hned i zaplatil. V pondělí mi volá prodejce s tím, že se stala systémová cena a aktuální cena je víc jak desetinásobně vyšší. Stůl jsem koupil v dobré víře v době výprodejů a nenapadlo mě že cena může být jiná. Cena činila 1.261Kč. Nyní se cítím podvedený. Prodejce mi nabídl vrácení peněz na účet. Obdržel jsem jsem objednávku a potvrzení o přijetí platby. Pokud se podívám na link který je na potvrzení objednávky zobrazí se cena 11.261Kč. Cena aktuální na webových stránkách 19.573Kč. Cítím se podvedený a myslím, že za chyby způsobené samotným prodejcem je zodpovědný pouze prodejce. Pokud prodejce přijal platbu za jím inzerovanou cenu chápu vše jím potvrzené.

Děkuji Laštovka


Produkt

Mohu doložit doklad o zaplacení a objednávku.


Požadované řešení

Rád bych požádal o radu jak postupovat dál. Je možné aby se prodejce (i když možná došlo k chybě prodejce) snažil zbavit zodpovědnosti ? Potom se vlastně může rovnou nabízet zboží za nízké ceny a po zaplacení cenu navyšovat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 12:32, před rokem

Uzavřou-li spotřebitel s podnikatelem kupní smlouvu, tato smlouva je zavazuje a jsou povinni vzájemně si poskytnout ujednaná plnění. Prodejce se může povinnosti plnit zprostit pouze ze zákonných důvodů. Tím by v tomto případě mohlo být zjevné pochybení při uvádění ceny.

Pokud by prodávající uvedl cenu za zboží ve výši, která se průměrně rozumnému člověku (§ 4 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), resp. průměrně rozumnému spotřebiteli, musí jevit jako evidentně nesprávná a která je u zboží vzhledem k jeho povaze a vlastnostem uvedena pouze nedopatřením, vůbec platně nevznikla kupní smlouva. Prodávající totiž neprojevil (při určování ceny) svou skutečnou a vážnou vůli (§ 552 občanského zákoníku). Je velmi individuální, kdy je uvedená cena posouzena už jako evidentně nesprávná, vždy je však nutné uplatnit pohled průměrného spotřebitele. V daném případě bude pro posouzení případu rovněž podstatné, zda zboží bylo označeno v době nabídky jako akční zboží.

Jestliže tedy bylo u zboží zjevné, že má desetinásobně vyšší hodnotu než cenu, mohl by se prodávající domáhat neplatnosti smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2023 08:48, před rokem

Dobrý den,
omlouváme se klientovi za vzniklou situaci, která nastala vlivem špatného ID výrobku a následným nastavením jiné ceny. Výrobek nebyl označen příznakem „akce“ ani s cenou po slevě. Věřím, že jídelní stůl s mramorovou deskou za 1.261,- Kč se musí jevit jako podezřele levný a tedy na první pohled s nesprávnou cenou. Po upozornění ze strany zákazníka jsme cenu ihned opravili. Zákazník byl následně kontaktován s nabídkou kompenzace v podobě slevy. Věřím, že se vše vyřeší ke spokojenosti obou stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.2.2023 11:11, před rokem


Pavel Laštovka

Dobrý den,

není povinností spotřebitele zjišťovat zda cena produktu je označena jako sleva. Slovo sleva se používá často a ne vždy opodstatněně.
Já jako zákazník jsem žádnou nabídku kompenzace nedostal. Pokud prodejce inzeruje cenu u produktu měl by být zodpovědný za to co zveřejňuje. Pak by si každý mohl nabízet cokoliv na cenu líbivou a později by cenu měnil podle potřeby.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 13:47, před rokem

Protože se společnost nevyjádřila, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, zda mu slíbená kompenzace byla poskytnuta.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.5.2023 20:19, před rokem


Pavel Laštovka

Dobrý den, byla mi nabídnuta sleva 20% z ceny produktu. Nabídku jsem odmítl.

Děkuji za pomoc Laštovka Pavel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 17:27, před rokem

S ohledem na vyjádření spotřebitele považujeme tento způsob řešení sporu mezi ním a podnikatelem za vyčerpaný, když spotřebitel nabídku na řešení sporu odmítl. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.

Dále spotřebitel může zvážit řešení sporu obdobnou cestou (tzn. mimosoudně) prostřednictvím ADR ČOI (viz naše první vyjádření, poslední věta), případně soudní cestou před civilním soudem; za tímto účelem je možné/vhodné využít služeb advokáta (jejich seznam např. zde: www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.