Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 8.1.2023 jsem cestoval ve vlaku ČD z Prahy na Slovensko, kam jsem se vracel se sestrou. Kontroloval nás průvodčí, měli jsme zakoupené elektronické nezlevněné jízdenky. Při kontrole jízdenek průvodčí však náhle si vyžádal doklad totožnosti (to se mi nestalo ani jednou za poslední dva roky – jezdím 2x týdně stejnou trasu). Důvodem bylo jméno na elektronické jízdence, které se neshodovalo s občanským průkazem.
Průvodčí přešel okamžitě do ofenzívy a požádal mne abychom opustili vlak. S tím jsem však za žádnou cenu nesouhlasil, on se ani náznakem nepokusil o žádnou domluvu, přivolal Policii ČR a museli jsme vystoupit a byla mi vyúčtována pokuta za zdržení vlaku plus pokuta za jízdu načerno 7000 Kč. Jízdenku z Pardubic na Slovensko jsme museli přitom koupit znovu.
Moje stížnost na ČD byla zamítnuta, argumentovala tím, že jízdenka podle směrnice EU musí mít shodné jméno s dokladem totožností, jinak je neplatná. Mám za to, že v případě, že je zakoupená řádná jízdenka, by mělo být vykázání z vlaku opravdu jenom krajním řešením, průvodčí se vůbec nepokusil o kompromisné řešení, možností doplatit na novou jízdenku, a p. Mám tedy jedině možnost zaplatit obnos, anebo vyčkat na soud ? Trvalý pobyt mám na Slovensku.
Děkuji předem za Váš názor !
Elektronická jízdenka, plnocenná Praha = Banská Bystrica
Uplné oprostění od pokuty za čekání vlaku.
|
Tweet |
Jízdenka, související cestovní doklad nebo průkaz na slevu se nepovažují za platné, pokud elektronicky uložené údaje neodpovídají údajům na dokladu, který předkládá cestující.
Dle přepravních podmínek (https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/sppo_zmena-1.pdf) společnosti České dráhy, a.s. bodu 22. se řeší situace, kdy se cestující neprokáže platným jízdním dokladem nebo nepředloží související cestovní doklady, vystavením nové jízdenky a zaplacením jízdného z nástupní stanice, popř. z výchozí stanice. Pokud cestující nezaplatí na místě požadovanou částku, přičemž dle přepravních podmínek společnosti může být cestujícímu účtována přirážka k jízdnému a přirážka za porušení přepravních podmínek, dojde k sepsání potvrzení o pohledávce Českých drah. Jestliže odmítne cestující toto potvrzení sepsat, bude přivolána k situaci oprávněná osoba (Policie ČR), která celou situaci prošetří. V takovém případě může být cestující i z přepravy vyloučen dle bodu 54.1. písm. a) přepravních podmínek.
Domníváme se, že v souladu s ochranou osobních údajů je společnost oprávněna vyžadovat osobní údaje spotřebitele pouze přiměřeně a účelově, přičemž v případě nezlevněného jízdného tento účel nespatřujeme.
Jestliže má spotřebitel podezření, že společnost nakládá s osobními údaji v rozporu se zákony, může se obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006).
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.