Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
22. ledna jsem si objednal zboží, které jsem zaplatil předem platební kartou a do dneška (8.2.) mi nebylo zboží zasláno. Firma na urgence nereaguje. S tímto e-shopem mám problémy již opakovaně (viz má předchozí stížnost prezentovaná zde).
Rudolf Hruboň
objednávka č. 970257083
Zaslání zboží
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den.
Nerozumíme, kde konkrétně je vlastně problém. Objednávka je zaevidovaná a bude v termínu vyřízena. Domníváme se, že není nutné zatěžovat nás i ostatní podáváním stížností. Zde opravdu nedochází k ničemu nestandardnímu, co by měl kdokoliv extra řešit. Stačí zkrátka jen počkat na vyřízení objednávky v termínu (vizte odpověď od dTest).
Karel
Dobrý den,
termín dodání je dle podmínek e-shopu v případě dopravy Českou poštou "1 den od objednání" - lze si ověřit zde: https://www.odkarla.cz/doprava-platba
Dodací termín 14 dnů a více není u českých e-shopů, které mají zboží skladem, obecně standardní a ukazuje na nestandardní situaci. Navíc rozpor mezi dodacími podmínkami, které e-shop sám prezentuje a skutečností může být pokládán za nekalosoutěžní praktiku (klamavou reklamu), protože tím e-shop získává v očích zákazníků výhodu před jinými soutěžiteli, kteří uvádí pravdivě delší dodací lhůty.
Co je také zarážející je rozdíl oproti dřívějšku, kdy mi e-shop vyřizoval objednávky obratem následující pracovní den a pokud se zpozdil byť jen o jeden den, přišla omluva. Zajímavé je také číst kladné recenze zákazníků, kteří uvádějí "rychlé dodání". To by v případě dodání za 2 týdny jistě nepsali. V mém případě je tedy evidentně uplatňován jiný přístup. Proč tomu tak asi je, je možno najít v mé předchozí stížnosti zde.
Zaslal jsem provozovateli e-shopu nejdříve neformální žádost o zrychlení expedice - bez odpovědi. Na základě toho jsem mu byl nucen poslat oficiální předžalobní výzvu s tím, že pokud mi zboží nedodá do 7 dnů, budu můj nárok uplatňovat právní cestou. Bohužel v posledních měsících není možno jinak dosáhnout u tohoto obchodu nápravy.
S pozdravem
Rudolf Hruboň
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Pokud by spotřebitel již o zboží neměl zájem (případně si ho objednal jinde), může od smlouvy odstoupit. Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o tom, kdy bude zboží spotřebiteli dodáno.
Zboží bude dodáno v termínu daném zákonem. S dovolením už jen cituji dřívější vyjádření dTestu:
"Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník"
Děkuji za pochopení.
Karel
Hodnocení:
Komentář: Vážený pane Cvetkove,
já si zase dovolím citovat z vašich obchodních podmínek: "Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, tak jak bylo uvedeno v nabídce, nejpozději do 15 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do pěti pracovních dnů."
Veškeré zboží, které jsem u vás objednával, bylo prezentováno jako "skladem", tzn. mělo být dodáno do 5 pracovních dnů.
Aktuálně eviduji 14 nevyřízených objednávek, z nichž 9 je po lhůtě 5 pracovních dnů. To myslím nepotřebuje další komentář.
S pozdravem
Rudolf Hruboň