Společnost


Jana Odemero

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64638Nevrácení peněz za vrácené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2023, před rokem

Ilona Kapicová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 13.12.2022 jsem udělala objednávku č.*** v internetovém obchodě ponožky- zdravotní.cz v hodnotě 1185 Kč. Dle instrukce jsem zaplatila a zboží jsem obdržela. Pánské ponožky na oteklé nohy, ale byly úzké. Po telefonické domluvě dne 19.12.2022 s člověkem, který se prezentuje jako plynový hořák-takto telefonní číslo přepisuje displej telefonu jsem se domluvila, že část ponožek z objednávky vrátím. Požádal mě, abych nevyhovující zboží vrátila až po 1.1.2023 do pobočky zásilkovny. Vše mi potvrdil emailem, vrátila jsem zboží v hodnotě 918 Kč + 2x 89 Kč za poštovné. Dne 10.1.2023 byla zásilka vyzvednuta. Vyčkala jsem 14 dní, které mají na vrácení peněz a dne 24.1.2023 jsem napsala email, proč mi nevrátili peníze když nepoužité zboží si vyzvedli dne 10.1.2023,bez odpovědi.26.1.2023 jsem na předmětný telefon, který mají na stránkách volala a pán mi řekl, že mi peníze obratem pošlou. Mají všechny potřebné údaje( mé číslo účtu),zboží jsem vrátila originálně zabalené. Dne 31.1.2023 jsem psala sms, odpověď byla, že do večera mám peníze na účtu. Dnes je 8.2.2023 a já peníze nemám. Není přece možné, aby takto beztrestně okrádali lidi. Negativní hodnocení nelze na stránky napsat.


Produkt

Teplé ponožky na oteklé nohy 43-46 balení 10 párů -cena 489 Kč. Tenké ponožky na oteklé nohy 43-46 balení 10 párů- cena 429 Kč.


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněz na můj účet. V podmínkách sice mají, že poštovné nevracejí, ale myslím si, že když nedodržují své podmínky prodeje, tak by mi mohly vrátit jako malou kompenzaci i to poštovné ( 89 Kč x 2 )


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2023 14:06, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak již dle popisu spotřebitel učinil.

Pokud se spotřebitel s operátorem domluvil na odstoupení od smlouvy a zaslání zboží zpátky prodávajícímu, je toto jednání závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Jako sídlo podnikatele jsme dohledali adresu: Jana Odemero, Palmetová 2159/3, 143 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2023 09:46, před rokem

Společnost nás informovala, že spotřebitelce byly 15. 2. vráceny peníze v plné výši (1096 Kč) na účet i přes to, že spotřebitelka dodnes neodeslala odstoupení od smlouvy.

Spotřebitelku tímto žádáme o potvrzení výše uvedeného a zaslání odstoupení od smlouvy na adresu obchodníka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2023 22:21, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.4.2023 09:45, před rokem


Ilona Kapicová

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za pomoc. Bez Vaší pomoc bych se peněz nedočkala