Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den 1.4.2015 jsem si na e-shopu Vyprodejcen.cz objednala pro svého syna k narozeninám stavebnici JIXIN-Happy Country XXL 110dílů a 3.4.2015 jsem na uvedené číslo účtu poslala částku 636kč.Jelikož to bylo odesláno ze stejné banky jako jejich měly peníze tentýž den na svém účtě.Druhý den jsem kontaktovala na uvedený email pana Sivaka aby mi potvrdil,zda jim přišla platba za objednané zboží,do dnešního dne se mi nikdo neozval a objednané zboží nepřišlo.Zkoušela jsem volat na uvedené mobilní telefonní číslo a bylo mi řečeno volané číslo neexistuje.Dnes jsem psala na email že si přeji aby mi byly vráceny peníze jinak podám trestné oznámení na Policii ČR do ted mi nepřišel žádný email.
Stavebnice - JIXIN - HAPPY COUNTRY - XXL 110 DÍLŮ
Chtěla bych tímto poprosit e-shop Vyprodejcen.cz o navrácení peněz na účet z kterého byly peníze za objednávku poslány nebo zasláno zboží které jsem objednala a zaplatila.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě mu poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí pak může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si vrátí poskytnutá plnění; spotřebitel má tedy nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou prodejce, doporučujeme podání trestního oznámení pro trestný čin podvodu.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.