Společnost


BILLA, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:440
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#64650Úmyslné okrádání zákazníka na kase, snaha zmást zákazníka záměnou mincí.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2023, před rokem

Edita Musílková

Znění stížnosti

Podávám stížnost na obsluhu kasy v Bille Kutná Hora. Popis dotyčné: vyhublá, ulízaná, tmavé rovné vlasy pod úrovní krku svázané do malého culíku, věk cca 30 - 35 let. Dne 8. 2. 2023 čas cca mezi 14:00 až 15:00, obsluhovala kasu uprostřed. Později jsem se do obchodu vrátila zjistit její jméno, ohradila se, že kasa je zavřená. Jméno se mi tedy zjistit nepodařilo, ale věřím, že osoba bude snadno identifikovatelná dle výše uvedeného popisu. Můj nákup: Knackebrot 29.90, Mléko Kunín polotuk 19:90 a trojúhelník pizzy, u něhož byla uvedena cena 15.90. Cenovka byla přímo pod přihrádkou s pizzou, takže nebylo pochyb, o tom, že by patřila k jinému než k tomuto výrobku. Na kase mi ho naúčtovala za 29.90! Jedná se zde o porušení zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Vím, že jakožto zákazník mám právo na cenu uvedenou v regále dle výše uvedeného zákona. Prodavačka trvala na cenně 29.90 s tvrzením, že to přeci můžeme vrátit. Začala se vykrucovat, že neví, a že to můžu vrátit a ať si to rozmyslím. Domnívám se, že využila zrovna tuto chvíli, kdy jsem přemýšlela, jestli zboží vzít nebo ne. Po úvaze jsem si zboží za vyšší cenu, než v obchodně cenu uvedenou vzala. Podávám jí tedy 2 padesátikoruny s jasným vyjádřením, že si pizzu tedy beru (pevně si stojím, jak za podáním dvou 50ti korun prodavačce, tak i za jasným vyjádřením, že pizzu si beru). Navíc podotýkám, že na displeji byla ve chvíli platby celková cena za nákup 80 Kč (tedy platba včetně položky pizza). Pokladní tedy podávám 2 padesátikoruny. Ona mi vrací 20 Kč. Do této chvíle to vypadá, že situace je v pořádku, ale není! Do tašky si dávám knackebrot (29.90 Kč), mléko Kunín polotuk (19.90 Kč) a chystám se dát do tašky i zaplacenou pizzu (29.90 Kč), přičemž pokladní mi pizzu sebere s tím, že pizzu stornovala. Nestačím se divit. Cena mého nákupu dle ní byla 50 Kč a proto mi vrací dvacetikorunu, kterou jsem jí prý dala omylem.
PROTO SE PTÁM, KDE SKONČILA MOJE DRUHÁ PADESÁTIKORUNA? U ní v kapse nebo ji ve chvíli mé nepozornosti vychytrale strčila stranou mimo kasu? Mnou již zaplacenou pizzu hned poté stihla stornovat, tudíž na účtence byl nákup 29.90 +19.90 Kč). A když to bylo vpořádku na účtence, není divu, že kasa po přepočítání seděla, že!, po té, co na mě zavolala vedoucí se slovy "tady paní má problém". Účtenku mi vedoucí sebrala a nevrátila! Takže ve výsledku kasířka se napakovala a navíc se bez skrupulí mohla za cizí peníz v klídku najíst, a je to v suchu, co? Zpřejmě u zákazníků v důchodovém věku jí tato strategie prochází často, u ale mě šlápla vedle!
Šikovná strategie, jak okrádat zákazníky: úmyslně klamat, že platil jinou mincí než v reálu platil! Koho by napadlo si peníze před platbou položit na pult a vyfotit mobilem, aby si zajistil důkaz, čím platil!
Jaké jiné řešení v takové situaci vyplývá pro zákazníka, nechce-li se nechat takto okrádat?
Anebo přestat chodit do obchodu, kde obsluhuje zlodějka.
Styďte se Billo Kutná Hora.


Produkt

Úmýslné okrádání u kasy v prodejně Billa Kutná Hora.


Požadované řešení

Vyvození řádných důsledků vůči osobě, která úmyslně okrádá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 11:36, před rokem

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.

Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2023 14:55, před rokem

Vážená zákaznice,

děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti BILLA, spol. s r.o. zpracovává Infolinka pro zákazníky, na kterou se můžete kdykoliv s důvěrou obrátit prostřednictvím e-mailu info@billa.cz nebo ve všedních dnech v čase 8:00 - 18:00 na telefonním čísle 800 153 976.

S pozdravem,

BILLA, spol. s r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2023 15:36, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.4.2023 12:47, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.