Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
provozovatel e-shopu "Od Karla" uvádí na svých stránkách dobu vyřízení objednávek v řádu dnů, ale ve skutečnosti sám přiznává, že může zboží dodat až za 30 dnů od objednání (viz má předchozí stížnost zde). Domnívám se, že tento rozpor může být vyhodnocen jako klamavá reklama dle § 2977, odst. (2)c) zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Firma tím jednak klamně informuje potenciální zákazníky a současně získává na trhu nespravedlivou výhodu před jinými soutěžiteli, kteří dodávají ve skutečnosti zboží dříve než za 30 dnů. Zajímal by mě zejména názor D-Testu.
Děkuji, s pozdravem
Rudolf Hruboň
Prodejce by měl dát do souladu své veřejně prezentované obchodní podmínky se skutečností a nebo začít dodávat zboží ve lhůtách dle stávajících podmínek.
|
Tweet |
Nevyřízená objednávka je již řešena ve stížnosti ID 64631.
V ustanovení čl. 18 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/83/EU, o právech spotřebitelů je stanoveno, že pokud se strany nedohodly ohledně doby dodání jinak, obchodník dodá zboží do fyzického držení spotřebitele nebo je převede pod jeho kontrolu bez zbytečných odkladů po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů ode dne jejího uzavření.
Pokud byla ujednána kratší doba dodání a podnikatel v této ujednané době zboží nedodá, porušuje tím svoji smluvní povinnost.
Podle popisu vzniklé situace by se skutečně mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku, tak jak uvádí spotřebitel. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
O tom, zda se skutečně jedná o klamavou reklamu či nikoliv však může rozhodnout Česká obchodní inspekce. Podnět je možné podat na webové adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Dobrý den. Ano, deklaruji nějakou dobu dodání. V tom objemu se ale může výjimečně stát, že se odeslání nějaké objednávky zpozdí. Pokud nechcete čekat, máte samozřejmě právo na odstoupení od kupní smlouvy. Stačí mi to jen sdělit a já Vám obratem vrátím platbu. Pěkný den. Karel
Dobrý den,
ano, to se samozřejmě může stát. Ale v tomto případě šlo v době sepsání této stížnosti o 14 nevyřízených objednávek, kdy nejstarší byla 19 dnů stará. Každý, kdo nakupuje na e-shopech v ČR, si může udělat názor sám, jak je tato situace běžná či nikoliv.
Dále se také jedná o (ne)komunikaci z vaší strany. Vše se dá pochopit, domluvit se, když má člověk reakci a informace z druhé strany. Bohužel, na mnohé urgence jsem nedostal žádnou odpověď a řešení přes tento portál bylo až jako další možnost.
Myslím, že pokud byste věnovali tolik energie, kterou dáváte do vytváření překážek pro mě při nákupu ve vašem e-shopu, např. do rozvoje vašeho podnikání, bylo by to smysluplnější.
Objednávky rušit nechci a kvituji, že jste je začali konečně vyřizovat. Škoda, že až po stížnostech zde.
S pozdravem
Rudolf Hruboň
Dobrý den. Já jsem nic takového, co zde popisujete, v recenzích od zákazníků nezaznamenal. Naopak třeba na Heurece je u mě nejvíce oceňovaná právě rychlost doručení. Když se náhodou objednávka zpozdí, každému vždy nabízím buď možnost počkat, nebo storno a vrácení platby. Komunikaci vidíte sám, že zde vedeme. A jak jsem již zmínil v jedné z Vašich předchozích stížností, Vaše objednávky budou v zákonném termínu vyřízeny. Karel
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, pane Cvetkove,
ano, jiným zákazníkům doručujete rychle a to větší je kontrast v přístupu ke mě. Komunikujete až na základě stížností, což je trochu pozdě. A pokud se týká "zákonného termínu", ten neodpovídá dodacím podmínkám, které máte uvedeny na vašich stránkách, čímž porušujete příslušné ustanovení občanského zákoníku o klamavé reklamě, jak tady sdělil D-Test.
Závěrem připomenu to, co jsem vám sdělil na začátku našeho sporu: je potřeba si uvědomit, že podnikání znamená dodržování zákonů, které se na něj vztahují. Nelze jej používat jako prostředek politického aktivismu a protestů proti čemukoliv.
S pozdravem
Rudolf Hruboň