Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#64660Lhůta pro reklamaci počítána společnosti Mall jinak, než v zákoně

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2023, před rokem

Jaromíra Nechvátalová

Znění stížnosti

Dobrý den.

Na začátku ledna jsem reklamovala zboží, podle podacího lístku bylo doručeno 7. 1. Dle zákona, běží lhůta pro reklamaci následující den po obdržení zásilky, tj. 8. 2.
Kolem 16. 1. mně přišlo oznámení, že přijali moji reklamaci. Marně, již tento týden 3x (dnes je 9. 2.) se snažím vysvětlit, že lhůta běží následující den po doručení a nikoliv, že to bude na Mall ležet 2 týdny, než se někdo uráčí to "nahodit" do systému.
Paní na lince mi stále tvrdí, že se to počítá od data, až oni se k tomu dostanou. Marná snaha z mé strany.


Produkt

Reklamace zboží


Požadované řešení

Odstupuji od smlouvy z důvodu nedodržení reklamační lhůty, žádám o okamžité vrácení částky na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2023 14:45, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V tomto případě lhůta běží od 8. 1., tak jak správně uvádí spotřebitelka v popisu stížnosti.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

V návaznosti odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2023 15:11, před rokem

Dobrý den. Lhůta pro vyřízení reklamace se počítá ode dne, kdy je zboží fyzicky doručeno na reklamační oddělení. Abychom mohli reklamaci prověřit, zašlete nám číslo objednávky na overeno@mall.cz a do předmětu uveďte slovo dTest. Ihned se s Vámi spojíme a vše dořešíme. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.2.2023 15:25, před rokem


Jaromíra Nechvátalová

Dobrý den. Ano, děkuji, poslala jsem na email. Na podacím lístku je jasně napsané, že vám bylo doručeno 7. 1. To, jak dlouho putovalo na reklamační oddělení z recepce, jak psal dTest, jde z 30 denní lhůty. V emailu máte všechny přílohy, podací lístek, trasování zásilky i potvrzení od vás, že lhůta se počítá ode dne přijetí.

Pěkný den, Mirka Nechvátalová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.2.2023 16:19, před rokem

Dobrý den, paní Nechvátalová, Váš požadavek jsme nedohledali, chybí nám číslo objednávky a Váš e-mail, nemůžeme požadavek dohledat. Děkuji za sdělení čísla objednávky nebo e-mailu v odpovědi na tuto zprávu. Děkuji. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.2.2023 08:30, před rokem


Jaromíra Nechvátalová

Dobrý den, psala jsem ihned, jak se objevil komentář od vás. Posílám tedy ještě jednou, číslo objednávky je 143128651.
Email: mirkanechvatalova@seznam.cz

Pěkný den, Mirka Nechvátalová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2023 12:15, před rokem

Dobrý den, paní Nechvátalová, děkuji za doplnění čísla Vaší objednávky. Reklamace byla vyřízena dne 10.2.2023 vrácením platby na Váš účet. Vyřízeno bylo dle Vašeho požadavku vrácením platby na Váš účet za reklamovaný výrobek. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2023 12:26, před rokem

Dobrý den, paní Nechvátalová, děkuji za doplnění čísla Vaší objednávky. Reklamace byla vyřízena dne 10.2.2023 vrácením platby na Váš účet. Vyřízeno bylo dle Vašeho požadavku vrácením platby na Váš účet za reklamovaný výrobek. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.2.2023 10:35, před rokem


Jaromíra Nechvátalová

Hodnocení: