Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, posílal jsem zpět Apple iPhone 13. Podle informací z přepravní služby vám dorazila zásilka 2.1.
Za tu dobu jste nebyli schopni mou zásilku dohledat, jelikož se vám nejspíše ztratila na skladě. Již opakovaně jsem psal mail, ale vždy jsem se dočkal pouze odpovědi "Zpracování požadavku bylo zaurgováno na sklad". Jste podle smlouvy povinni mou reklamaci vyřešit do 30 dnů, které již dávno uplynuly. Nejste ochotni mi vrátit peníze z důvodu "vysoké hodnoty zboží" a je to absolutně nepřípustné. Jedná se o podstatné porušení smlouvy a dožaduji se svých peněz, které mi již téměř 40 dní držíte.
Děkuji za rychlé vyřešení a přeji pěkný den.
Filip Jangl
Apple iPhone 13
Vrátit peníze
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Lhůta v tomto případě běží od 3. 1.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo uznána), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Jangle. Velice se omlouvám za vzniklé komplikace a zdlouhavé řešení. Vše prověřím a pokusím se dořešit co nejdříve. Budu Vás kontaktovat, jakmile budu mít nějaké informace. Přeji hezký den. S pozdravem Jana overeno@mall.cz
Jelikož po 43 dnech našli byla má zásilka zázračně nalezena a dostalo se mi vyjádření, že odstoupení od kupní bylo zamítnuto z důvodu, že v zásilce se nacházela žárovka, se rozhoduji předat případ České obchodní inspekci. Dávám tímto spolčenosti poslední šanci to vyřešit normální cestou, jestliže bude tato nabídka odmítnuta, prosím uzavřete tuto stížnost, jelikož se sem již vyjadřovat nebudu.
Děkuji portálu VašeStížnosti za možnost se sem obrátit.
Dobrý den, pane Jangle, Váš požadavek jsme znovu otevřeli. Prověříme postup zpracování reklamace ve skladu a budeme Vás kontaktovat ohledně dalšího postupu. S pozdravem, overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. Pokud tak neučiní, budeme nucení stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.