Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#64675Neoprávněně zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2023, před rokem

Martin Hruška

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 30.12.2022 jsem zakoupil automobil Ford Focus, datum první registrace 2011, při koupi najeto 91 531km. Auto bylo na stránkách i na pobočce AAA auto deklarováno jako automobil s vyhřívaným čelním sklem. Auto jsem si projel a jelo hezky. Na autě dle prodejce byla provedena prověrka vozu. Automobil jsem tedy zakoupil. Když jsem dostal předávací protokol, bylo v něm uvedeno, že je auto po havárii, oprava karoserie a laku, poškozené čelní sklo, promáčknutí a poškrábání. Bylo mi řečeno, že se jedna pouze o kosmetické závady jako poškrábání skla a opravy menších škrábanců. Při koupi byl také přítomen můj kamarád, který rozumí autům a konstatoval, že auto nebylo nějak výrazně bourané. Vše bylo v pořádku do 1.1.2023, než prvně mrzlo. V tu chvíli jsem zjistil, že nevyhřívá jedna polovina čelního skla. S autem jsem tedy 2.1. jel na pobočku AAA auto v Plzni, kde mi bylo řečeno, že to nejspíš bude pojistka a že se na to podívá mechanik. Ten bohužel ale nebyl přítomný a tak mi na pobočce sdělili, že se ozvou. O opětovných urgencích a návštěvách AAA auto, kdy v mezičase začal zlobit také zámek pátých dveří se auto dostalo dne 10.1.2023 auto prohlídnuto mechanikem AAA auto. Ten konstatoval, že se mu závadu nepodařilo odhalit a proto mě pracovník pobočky AAA auto odeslal k diagnostice závad do autorizovaného servisu s tím, že později náklady na zjištění závady budu moci nárokovat v rámci reklamačního řízení. Dne 19.1.2023 byla provedena diagnostika závad která stála 3654kč a bylo zjištěno, že je nefunkční topná spirála v okně a vadný zámek pátých dveří. Celkem oprava za 30081kč bez práce. Toto nacenění, které si bazar vyžádal jsem ještě ten den do bazaru doručil a sepsal protokol o reklamaci. Reklamace byla zamítnuta s tím, že kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s ním souhlasil a nabídl bazar jako výraz dobré vůle 3000kč. Proti tomuto rozhodnutí jsem se odvolal a vyzval společnost k přesvědčivému zdůvodnění zamítnutí reklamace, nejlépe znaleckému posudku, že se nejedná o skryté vady, vzhledem k přenesené povinnosti důkazního břemene na prodávajícího. Dále jsem také požadoval náklady spojené s diagnostikou závad, kterou si bazar vyžádal. 8.2.2023 mi přišla odpověď na mé odvolání s opětovným zamítnutím s odůvodněním, ve zkratce, že jsem si nekoupil nové auto a že jsem závadu mohl odhalit již při koupi. Byli mi nabídnuty opět 3000 s podmínkou uzavření dohody o narovnání.


Požadované řešení

Přiznání adekvátní slevy z kupní ceny vozu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 07:51, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.3.2023 11:42, před rokem

Vážený pane Hruško,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.3.2023 08:28, před rokem


Martin Hruška

Dobrý den,
na základě recenze na googlu a komunikace s Vámi jsem byl telefonicky kontaktován a byla mi nabídnuta částka 5000,- Tato částka se však zdaleka neblíží adekvátní slevě. Po odečtení diagnostiky závad by zbylo necelých 1500,- na odstranění závad. S věcí jsem se tedy obrátil na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci.
Hezký den Hruška

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2023 20:57, před rokem

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2023 11:20, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Protože společnost trvá na svém stanovisku, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije alternativní řešení (advokát, ČOI). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2023 11:46, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.