Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
Udělal jsem u Sconto nábytku celkem 4 objednávky - zejména kvůli tomu, že každé oddělení má své poradce. První část objednávky byla k dispozici 25.1, druhá 8.2. třetí a čtvrtá objednávka stále čeká na vyřízení. Nyní když si obsah objednávek dám košíku, použiji slevových kód vystavený na webu, je rozdíl v ceně 13-14tis. kč, na základě tohoto zjištění jsem chtěl se společností tento razantní propad cen řešit, nicméně jsem stále na někoho odkazován a jediná relevantní informace je, že storno poplatek je 10% z ceny, což mi nepřijde zrovna adekvátní. Jednak mám v úmyslu stejnou objednávku udělat znovu a za druhé mi nepřipadá adekvátní požadovat 10% z ceny zboží za pouhé přesunutí ze skladu do skladu, zvlášť při informaci, že zboží stejně odeberu.
Dá se toto nějak řešit, případně mám příště vybírat na prodejně, zdržovat zaměstnance a nakonec udělat objednávku přes web?
Děkuji.
Zrušení objednávek bez storno poplatku
|
Tweet |
Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
celá věc se zákazníkem je již vyřešena. Jen podotýkám, že se nejednalo o nákup přes web, ale v kamenné prodejně, takže citovaný §1818 OZ (týkající se distančního prodeje) se zde nepoužije.
Zákazník učinil nákup v kamenné prodejně, za v tom čase aktuální ceny, po nějaké době bylo některé zboží v akci (zlevněno), takže zákazník požadoval storno smlouvy s tím, že si zakoupí zboží v této akci. Tento postup bohužel možný není a nevím ani o tom, že by ho umožňoval jakýkoli jiný prodejce. I přesto jsme se zákazníkem našli kompromisní řešení věci, které akceptoval.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.
Děkujeme za součinnost.
Zároveň děkujeme za upřesnění situace - vycházeli jsme z předpokladu, že se jedná o nákup distančním způsobem (přes web). V případě nákupu v kamenné prodejně není ze zákona možné od smlouvy odstoupit. Odstoupení tak proběhne za podmínek stanovených smlouvou. Zároveň by podmínky odstoupení neměly být nepřiměřené, avšak 10% storno poplatek za nepřiměřený nepovažujeme.
Vzhledem k tomu, že společnost uvedla, že se spotřebitelem došlo ke shodě, přeřazujeme na něj stížnost, aby mohl dohodu potvrdit a stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.