Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#64677Odstoupení od kupní smlouvy s 10% storno poplatkem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2023, před rokem

Tomáš Březina

Znění stížnosti

Dobrý den,

Udělal jsem u Sconto nábytku celkem 4 objednávky - zejména kvůli tomu, že každé oddělení má své poradce. První část objednávky byla k dispozici 25.1, druhá 8.2. třetí a čtvrtá objednávka stále čeká na vyřízení. Nyní když si obsah objednávek dám košíku, použiji slevových kód vystavený na webu, je rozdíl v ceně 13-14tis. kč, na základě tohoto zjištění jsem chtěl se společností tento razantní propad cen řešit, nicméně jsem stále na někoho odkazován a jediná relevantní informace je, že storno poplatek je 10% z ceny, což mi nepřijde zrovna adekvátní. Jednak mám v úmyslu stejnou objednávku udělat znovu a za druhé mi nepřipadá adekvátní požadovat 10% z ceny zboží za pouhé přesunutí ze skladu do skladu, zvlášť při informaci, že zboží stejně odeberu.
Dá se toto nějak řešit, případně mám příště vybírat na prodejně, zdržovat zaměstnance a nakonec udělat objednávku přes web?

Děkuji.


Požadované řešení

Zrušení objednávek bez storno poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 14:44, před rokem

Podle § 1818 Občanského zákona platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy a s tímto právem nelze spojit postih. Ujednání ve smlouvě, která tomu odporují, jsou zakázaná a nepřihlíží se k nim. Smluvní pokutu lze navíc sjednat se spotřebitelem pouze ve smlouvě, nikoliv v obchodních podmínkách, a to jen pro porušení povinnosti. Porušením smluvní povinnosti však nemůže být zákonný výkon práva, kterým je např. odstoupení od smlouvy.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2023 11:05, před rokem

Dobrý den,

celá věc se zákazníkem je již vyřešena. Jen podotýkám, že se nejednalo o nákup přes web, ale v kamenné prodejně, takže citovaný §1818 OZ (týkající se distančního prodeje) se zde nepoužije.
Zákazník učinil nákup v kamenné prodejně, za v tom čase aktuální ceny, po nějaké době bylo některé zboží v akci (zlevněno), takže zákazník požadoval storno smlouvy s tím, že si zakoupí zboží v této akci. Tento postup bohužel možný není a nevím ani o tom, že by ho umožňoval jakýkoli jiný prodejce. I přesto jsme se zákazníkem našli kompromisní řešení věci, které akceptoval.

S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2023 11:17, před rokem

Děkujeme za součinnost.

Zároveň děkujeme za upřesnění situace - vycházeli jsme z předpokladu, že se jedná o nákup distančním způsobem (přes web). V případě nákupu v kamenné prodejně není ze zákona možné od smlouvy odstoupit. Odstoupení tak proběhne za podmínek stanovených smlouvou. Zároveň by podmínky odstoupení neměly být nepřiměřené, avšak 10% storno poplatek za nepřiměřený nepovažujeme.

Vzhledem k tomu, že společnost uvedla, že se spotřebitelem došlo ke shodě, přeřazujeme na něj stížnost, aby mohl dohodu potvrdit a stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 21:01, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2023 23:45, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.