Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Pojišťovna už skoro půl roku mi dluží peníze za zrušenou pojistku na autě. Stále se obhajuje že peníze odeslaly, číslo konta několikrát kontrolované i pracovnici na pobočce. Návštěva poboček několikrát a kontrola stavu účtu jestli náhodou neposlali každý den. Stale nic...Jsou nějaké sankce-penále proti pojišťovně?
Povinné ručení Renault thalia
Přeplatek ihned odeslat + penále za zpožděnou platbu
|
Tweet |
Pokud společnost tvrdí, že platba byla odeslána, měla by být schopna tuto skutečnost také prokázat (např. výpisem z účtu).
V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel se může obrátit také na Českou asociaci pojišťoven na adrese https://www.cap.cz/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel se může obrátit také na Českou asociaci pojišťoven na adrese https://www.cap.cz/.