Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#64697Nedodání krbových kamen ROMOTOP - objednávka z 18.12.2021 nevrácená záloha 35.000,- stálé výmluvy...

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 měsíců 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2023, před rokem

Martin Břicháč

Znění stížnosti

Dobrý den, bohužel mám s firmou Fireprofi.cz /p. Tomáš Korytar také špatnou zkušenost a tak píši stížnost. Přes portál poptávej.cz jsem zadal v prosinci 2021 požadavek k výstavbě fasádního komínu a zakoupení dodáním a instalací krbových kamen. Ozval se p. Korytar s návrhem. Při prvním obhlédnutí místa a následném zaslání cenové nabídky jsem souhlasil a nechal p. Korytara dílo realizovat. Platbu vyžadoval v ten den.(záloha v plné výši ceny kamen ROMOTOP RIANO 01W za 35.000,- + 18.500,- za polovinu ceny komínu s doplatkem po výstavbě komínu.) Komín p. Korytar vystavěl 8.3.2022 s kolegou v poměrně rychlém čase a i po vizuelní stránce poměrně hezky.Dal mi fakturu k uhrazení zbylé ceny za montáž a dodání komínu 19.952,- s tím že je to potřeba ihned uhradit. Platbu jsem vždy hned uhradil. Problém nastal s nedodáním kamen. Začalo to v dubnu 2022 výmluvama, že firma Romotop nestíhala vyrábět kamna z důvodu prodlev po covidu,a nedostatkem kamnářské oceli, následně jsem snad každý týden volal a vždy p. Korytar vymyslel nějaký důvod, proč kamna nejsou dostupná. Stále jsem mu dával šanci, že mi platbu pošle zpět a nyní je únor 2023 a platba stále nedorazila a po všech možných urgencí, mailů, sms a tak p. Korytar nekomunikuje.


Požadované řešení

Vrácení zálohy 35.000,- kč za nedodaná kamna Romotop Riano 01w


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 10:24, před rokem

Pokud bylo součástí smlouvy i ujednání o tom, že podnikatel spotřebiteli dodá a provede montáž kamen, avšak k tomuto jednání nikdy nedošlo, podnikatel nesplnil povinnosti, ke kterým se ve smlouvě zavázal.

Pokud nebyla kamna dodána a namontována ve sjednaném termínu, ač to bylo mezi stranami sjednáno, ocitá se podnikatel v prodlení. Spotřebitel následně upozorní prodávajícího, že nesplnil svou povinnost včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodatečnému splnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Tomáš Korytar, Dandova 2619/13, 193 00 Praha.

V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2023 08:23, před rokem

Dobrý den, rád bych uvedl pár informací, které nebyly řečeny.
Když se začaly posunovat termíny dodání a trh byl úplně vysátý, začali jsme s p. Břicháčem
shánět kamna kde se dalo. I p. Břicháč prošel celý internet a uznal, že se ty kamna opravdu sehnat nedají.
Už mi bylo úplně jedno, jestli je budu kupovat za maloobchodní cenu a prodělám na nich. Hlavně je dodat.
Nešlo sehnat nic.. Nakonec jsem našel firmu na Slovensku, která měla kamna skladem.
Domluvil jsem s nimi prodej, vše jsem zařídil a čekali jsme až kamna přijdou.
Po týdnu jsem tam volal, řekli mi, že už to zařídí. Po dalším týdnu zavolal jejich manažer a řekl mi
úplně na tvrdo, že kamna potřebují pro své zákazníky a že je nikam do zahraničí posílat nebudou.
Zákazníka jsem průběžně informoval a o všem věděl. Sám nedokázal kamna sehnat.

Celá záležitost mě samozřejmě mrzí. Na toto jsem nemohl být připraven a jen těžko se tohle dá ovlivnit.
Peníze budou panu Břicháčovi vráceny.

Tomáš Korytar

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.2.2023 13:08, před rokem


Martin Břicháč

Dobrý den, ano s p. Korytarem jsem možnosti o zakoupení a dodání kamen průběžně probíral, nicméně žádná kamna Romotop Riano w01 do prosince 2022.p. Korytar nesehnal. Já jsem si kamna sehnal jiná začátkem prosince 2022 a informoval jsem p. Korytara, že již kamna shánět nemá a že požadují zpět uhrazenou zálohu za kamna Romotop Riano w01 přesně 34.500,-za které jsem zaplatil 18.12.2021 a nebyly mi dodány.Dodnes nemám termín do kdy p. Korytar vrátí platbu.

Celá záležitost mě také samozřejmě mrzí, ale z mé strany je tato záležitost dost dlouhá a již ji potřebuji vyřešit a uzavřít.
Děkuji Martin Břicháč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2023 15:23, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2023 09:43, před rokem

Vzhledem k tomu, že se podnikatel již ke stížnosti nevyjádřil, přeřazujeme stížnost zpátky na spotřebitele, aby nás mohl informovat o tom, zda mu již byly peníze navráceny, příp. stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.7.2023 13:10, před rokem


Martin Břicháč

Dobrý den, bohužel dodnes p. Korytar platbu nevrátil.V lednu 2023 jsem zaslal výzvu k vrácení platby a koncem dubna jsem se p. Korytarovi dovolal s tím, že má blokované peníze z důvodu špatného odvodu DPH a hned jak mu bude účet odblokován, tak platbu zašle. Dodnes bohužel nic nepřišlo.Budu muset řešit soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2023 14:28, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za informaci. Stížnost necháme přeřazenou na spotřebiteli, aby mohl informovat o vývoji případu (např. rozhodnutí soudu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2023 15:09, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2023 09:32, před rokem

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme bez dosažení dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.