Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, rád bych vás upozornil na chybu ve výrobě tabákového výrobku SPARTA CLASSIC.
Poslední kusy cigaret v krabičkách jsou špatně vyrobeny. Papírky na filtrech jsou nedolepené. Cigaretové dutinky poloprázdné. Nasává to falešný vzduchu, tudíž je cigareta nekouřitelná.
Ze dvou krabiček jsem takto vytáhl 8 cigaret. Každá krabička byla zakoupena v jiném obchodě. Bohužel se s tímto problémem potýkám od minulého týdne když už jsem rozbalil cca 7 krabiček.
Jsem zklamán jelikož vaši značku preferuji více než 20 let a je to poprvé co jsem na něco takového narazil. Předem děkuji za vyjádření
SPARTA CLASSIC
Vzhledem k dnešní ceně cigaret je to velmi nepříjemné. Když člověk vyhodí čtvrtku krabičky jakožto nepoužitelnou.
|
Tweet |
Podle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že pokud zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti a nehodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle užívá, je věc vadná. V takovém případě je vhodné, aby ji spotřebitel reklamoval.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009, případně může zvážit podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporu u ADR ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr/).