Počet nahlášených stížností: | 170 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 17 |
Dobrý den, obracím se na Vás ve věci účtování "storno poplatku" v případě, že jde o změnu destinace.
Dne 02.02.2023 jsme si v Čedoku Karlovy Vary vybraly zájezd do Turecka číslo Smlouvy ** a ten samý den zaplatily 1.zálohu. V následujících dnech došlo v Turecku k ničivému zemětřesení a my jsme se rozhodly požádat o změnu destinace a odletět s Vaší společností na Krétu.
Je tedy uzavřena mezi námi a ČEDOKEM nová Smlouva ** na delší dobu pobytu , tedy 15 dnů v hodnotě vyšší.
Záloha byla převedena a nám bylo sděleno, že možná bude nutno zaplatit storno poplatek, což prý musí pracovnice prodiskutovat se svoji vedoucí. Domluvily jsme se, že přijdeme ještě týž den potvrdit rezervaci a zjistit, jaký bude výsledek jednání s vedoucí.
Jsem velmi překvapena výsledkem rozhodnutí vedoucí, která přikázala, že storno poplatek má být účtován ve výši 500,- Kč pro každou z nás, tedy v celkové výši 1 000, Kč.
Ve Vašich storno poplatcích, kdy se jedná o zrušení zájezdu je uvedena cena 200,-Kč za osobu v době 46 dní před odletem a poplatky se poté úměrně zvyšují, což je samozřejmé.
Ovšem o poplatku za změnu destinace v hodnotě tak vysoké, která je nám účtována se tam nikde nepíše.
My jsme zájezd nezrušily, pouze jsme změnily destinaci z výše uvedeného důvodu.
Nemrzí mě ani tak ona finanční částka jako přístup ke klientovi, který se mi zdá dost neprofesionální a neslučuje se s Vašimi smluvními předpisy.
Žádám Vás tedy o vyjádření a prověření celé situace.
Děkuji a přeji hezké dny, Kotenová
Zájezd - změna destinace z důvodu přírodní katastrofy a obavy o bezpečnost
Vysvětlení neoprávněné platby a vrácení poplatku za storno, protože se jedná o změnu destinace ne o zrušení zájezdu
|
Tweet |
V daném případě zřejmě došlo odstoupení od původní smlouvy a uzavření smlouvy nové.
Výše stornopoplatku se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu. V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že odstupné u zahraničních zájezdů, pobytů a u lodních zájezdů je stanoveno ve výši skutečně vzniklých nákladů spojených se zrušením zájezdu nebo pobytu, nejméně však 1500 Kč na osobu při zrušení 65. den před zahájením zájezdu, přičemž u zrušení 64. a každý bližší den je stornopoplatek určen buď jako 30, 50, 80 nebo 100 % sjednané ceny.
Skutečně vzniklými náklady se přitom rozumí provozní náklady Čedoku a smluvně sjednané nebo právním předpisem stanovené náhrady tuzemským a zahraničním dodavatelům služeb.
Podle § 2535 občanského zákoníku platí, že zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného, jestliže v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. V takovém případě má zákazník právo na vrácení veškerých uhrazených plateb za zájezd, nemá však právo na náhradu škody. S ohledem na přesnou destinaci a časové hledisko si však nejsme jisti, zda by se tato úprava v tomto případě uplatnila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009, případně může zvážit podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporu u ADR ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr/).