Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
9.1.23 objednána a zaplacena tiskárna s dovozem na prodejnu druhy den do 16hod. 10.2 v 16 hod pisu email jestli pro ni mohu dojit. Bylo mi sděleno, ze je v expedici nevi kdy dorazí, cituji možná zítra ci pristi týden,,. Na zaklade tohoto faktu jsem objednávku stornoval a pozadoval vraceni peněz na to mi bylo řečeno, ze nelze zrušit objednávku v přepravě a, ze musím počkat az zboží dojde na prodejnu, kde ji nemam vyzvedávat a počkat az ji vraždi na centrální sklad.... to bych taky mohl cekat rok.....V době storna byl stav u objednavky příprava k expedici a hláska o expedici přišla az v 18:50. od te doby porad nic a nikdo nevi kdy dorazí. Takže pan evidentně lhal.... nutno říci, ze tuto tiskárnu mají všechny e-shopy nedostupnou a jakmile jsem ja objednál tak druhy den byla již taky nedostupná.
tiskárna brother
vracení peněz
|
Tweet |
Problém s "expedicí" je u e-shopů častý. Je nutné mít na paměti, že "expedovat do X hodin/dnů" znamená, že zboží bude do této doby předáno dopravci. Samotná doprava pak zpravidla trvá déle.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V tomto případě tedy platí, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit i tehdy, pokud již zboží bylo vyexpedováno a nemusí čekat, až bude vráceno do centrálního skladu.
Nepravdivé udávání údajů o době dodání by mohlo být také považováno za nekalou obchodní praktiku, avšak "expedovat" neznamená "doručit".
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosíme o identifikaci objednávky.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme za rychlou reakci.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit požadované údaje.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.