Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 17.1. mi bylo sděleno, že z nedostatku zboží, má objednávka, byla zrušena a peníze mi posílají zpět na účet,
ale do dnešního dne mi peníze na účet nepřišly. Psala jsem jim 19.1. i 20.1. vždy jsem poslala znova číslo svého účtu, bylo mi sděleno, že peníze se posílají do 10 dnů,
ale nepřišly vůbec. Psala jsem jim 3.2. , 7.2., 13.2. vždy napíšou, že požadavek předávají účetní.
Pod zákaznickou podporou je napsaná paní V., která přepošle požadavek dál.
Dámský pruhovaný svetr s rolákem Blue L
Prosím vrácení peněz na můj účet.
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.
Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Navíc dle § 166 Občanského zákoníku jednání zaměstnance, který přislíbil vrácení peněz do 10 dnů, je závazné pro společnost UrbanTrend s.r.o.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Po kontrole stavu objednávky jsme zjistili, že zákaznici jsme nabídli finanční kompenzaci s možností si zboží ponechat. Prosíme tedy zákaznici o kontaktování přes email podpora@urbantrend.cz kde můžeme záležitost dořešit a domluvit se na vrácené částce. Bohužel, pokud bylo zboží zasláno na sídlo firmy, nebude převzato, jelikož tato adresa neslouží pro příjem zboží. Děkujeme za pochopení.
Tým UrbanTrend
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den peníze mi byly navráceny 22.2.
Moc vám děkuji za vaši pomoc, bez vás by
to asi tak dobře nedopadlo.
Dobrý den. Objednávku jsme zkontrolovali a částka by již měla být refundována. Pokud platba nedorazila, prosím kontaktujte nás na emailu podpora@urbantrend.cz
Děkujeme za pochopení.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.