Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den, ráda bych odpověď na moji otázku z hlediska práva prodávajícího. Nafotila jsem tašku Gucci s veškerými detaily i data codem a paní z Polska si ji koupila přes tlačítko. Poté uvedla že má podezření ze to není originál a vinted ji peníze vrátil. Sdělil mi však, že pokud má paní podezření, nemusí tašku vracet. Takže já přišla o značkovou kabelku a ještě jsem paní zaplatila poštovné. Blokla si mě a asi tašku nosí, bez nějakého problému s vaším požehnáním. Takhle se dělají regulerne podvody? Proč mi ji nepošle zpět a nemusí? Proč vám nestačí fotky, které dokazují, že taška je kvalitní? Proč má hodnotu tvrzení nějaké paní, která mi jako důvod uvedla něco jiného, než to že to není originál? Je to sprostý a nefér. Kam se můžu obrátit prosím?
Chci jen svoji věc zpět
|
Tweet |
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že pokud kupující v konkrétním případě prohlásí, že předmět je padělek, vyzve společnost VINTED kupujícího i prodávajícího, aby jí do 24 hodin od podání oznámení společnosti VINTED k poskytnutí informací poskytli své vyjádření a doložili je příslušnými informacemi. Společnost VINTED si může od kupujícího anebo prodávajícího vyžádat další informace, pokud se bude domnívat, že jsou zapotřebí. Na základě všech relevantních informací, které bude mít společnost VINTED k dispozici, pak učiní v každém jednotlivém případě konečné rozhodnutí a kupující a prodávající se zavazují takové rozhodnutí společnosti VINTED respektovat.
Jedna z možností, jak může společnost rozhodnout je následující: jestliže budou existovat výrazné, objektivní a konkrétní známky toho, že obdržený předmět je padělek, bude transakce zrušena a kupující může obdržet zpět své peníze, aniž by musel předmět posílat zpět prodávajícímu.
Společnost v obchodních podmínkách uvádí, že pokud dojde mezi uživatelem a společností VINTED k jakékoliv neshodě, společnost VINTED uživateli doporučuje, aby ji nejprve kontaktoval za účelem nalezení smírného řešení. Za tímto účelem může uživatel doručit oddělení služeb zákazníkům písemnou stížnost prostřednictvím kontaktního formuláře (zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center&faq_entry_id=615&allow_direct=1). V případě, že se danou záležitost nepodaří vyřešit nebo že bude uživatel s výsledkem nespokojen, může uživatel využít alternativní řešení sporu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.