Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si zboží u německé firmy www.Infineon.de za $6.99, dopravné $4.99, celkem $11.98 USD, jak psáno na faktuře. Zboži velikosti 5x5 mm.
Zavolal mi FedEx-cz abych jim napsal, kolik stálo zboží. Balíček jsem dostal do ruky.
Zboží bylo odesláno a vyskladněno ze skladu Mouser v Texasu. Za 14 dní přišel dopis z Holandska s fakturou za služby FedEx-cz.
Na faktuře FedEx-cz napsal cenu dopravy $92.39 USD, což jsem považoval za neakceptovatelné. Zboží za 159Kc vyjde na 926.63Kc.
Napsal jsem reklamaci faktury FedEx, přidal písemnou dokumentaci, přiložil fakturu od fy Infineon s dopravným, odeslal doporučeně poštou. Odpověd přišla mailem s informací, že FedEx-cz nedostal žádnou dokumentaci a že všechno vlastně udělali správně, že na to mají tabulky, ať se dohodnu s odesílatelem. Reklamace nebyla zpracována, ani vyslyšena. Požadovanou částku jsem zaplatil.
Dospěl jsem k závěru, že zboží v metrové krabici může vyjít na několik tísíc při současné technologii bianco šeku – možno použít libovolnou sumu dle tabulky. Došel jsem k závěru, že lichva je stále v českém zákoníku.
Na zdánlivě nesouvisející otázku do jaké kasy jdou peníze, jsem nedostal odpověď.
Skutečné toky peněz ukážou, kdo další je na transakcích FedEx ještě finančně zainteresován.
Nevidím jinou cestu než odmítnutí převzetí jakékoliv zásilky od FedEx-cz a tuto službu v čechách nepoužívat.
S FedEx.com a jinými dodavatelskými službami mám dobrou zkušenost.
podivné transakce
Zákazník očekává přepočítání dopravného na základě dříve zaslaného dokumentu, vyplacení rozdílu v účtovaném dopravném, a písemnou omluvu od FedEx-cz.
|
Tweet |
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno následující:
Bez ohledu na případné opačné pokyny k platbě nese odesílatel konečnou odpovědnost za uhrazení cla a daní a všech poplatků a příplatků spojených s uhrazením cla a daní společností FedEx, pokud platba nebude přijata. Pokud příjemce nebo třetí strana, od které se požaduje potvrzení o náhradě nákladů, odmítne na požádání uhradit clo a daně, společnost FedEx je oprávněna kontaktovat odesílatele, aby clo a daně uhradil. Pokud odesílatel odmítne provést dostatečná opatření k náhradě nákladů společnosti FedEx, může být zásilka vrácena odesílateli (v takovém případě bude odesílatel odpovědný jak za původní poplatky, tak za poplatky za vrácení) nebo umístěna do dočasného uskladnění, veřejného nebo celního skladu nebo bude považována za nedoručitelnou.
Odesílatel je povinen uhradit veškeré vzniklé náklady, poplatky a výlohy spojené s vrácením, uskladněním nebo likvidací nedoručitelné zásilky, s výjimkou případů, kdy je Zásilka nedoručitelná zaviněním společnosti FedEx. Poplatky za vrácení zásilky budou vyměřeny odesílali společně s původními poplatky, s výjimkou případů, kdy je zásilka nedoručitelná zaviněním společnosti FedEx. Dále budou zahrnuty všechny další poplatky, které společnosti FedEx vznikly ve spojení s vrácením.
Pokud spotřebitel poplatek již uhradil, může jej požadovat následně po odesílateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.