Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.12.2022 bylo zakoupené u společnosti Apolis.cz tvrzené sklo na tablet - pro Samsung Galaxy Tab A7 Lite.
Tvrzené sklo dorazilo až 16.1.2023 kdy jsem jim volala a psala na email nikdo neodpověděl a v telefonu bylo řečeno ,že zboží dojde 12.1.2023.
O což by nešlo zboží dorazilo,ale úplně jiné než mělo být na přední straně obalu nalepené, že se jedná o tvrzené sklo Samsung galaxy Tab A7 lite a na zadní straně bylo tvrzené sklo na Samsung Glass.
Zboží jsem ihned posílala zpět s odstoupením od kupní smlouvy do 14dnů kde byl přiložen i papír od odstoupením a uhrazení částky i za poštovné zpět ve výši 129,- ,ale bohužel mi byla vrácena část za zboží. Psala jsem emaily a nikdo neodpoví a ani nebere telefon. Nevím už jak je donutit vrátit i částku 129,- zpět když poslané zboží nesouhlasilo s objednávkou a chyba byla na jejich straně.
Vrácení zpět poštovného
Vrátit peníze za poštovné ve výši 129,-
Nebudu platit poštovné preve zpět za chybu prodávajícího i když o tom někdo věděl vše mám vyfocené a uložené v telefonu
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Při odstoupení od smlouvy vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Druhé poštovné pak platí spotřebitel.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také zvážit podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů u ADR ČOI (https://www.coi.cz/informace-o-adr/), případně sporu před civilním soudem.