Počet nahlášených stížností: | 372 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednala jsem si telefon za 25.990,- s dárkem a sluchátky zdarma s vyzvednutím na prodejně. Při vyzvednutí jsem řešila prodloužení záruky a na sluchátka jsem zapomněla a když jsem je chtěla zpětně, tak mi bylo řečeno, že na ně nemám nárok, že dárky a další akce platí pouze na zboží, které si objednáte z eshopu domu. Tato skutečnost nebyla při objednání nikde uvedena a domnívala jsem se, že kupuji set - V nákupním košíku na eshopu přesně uvedeno: telefon 25.989,- položka je součástí setu a sluchátka 1,- Kč - položka je součástí setu.
Bylo mi tedy sděleno, že při výběru "vyzvednutí na prodejně" se automaticky tato položka ruší!
Samsung Galaxy Z Flip 4 + dárek, + sluchátka - objednáno přes eshop Okay.cz s vyzvednutím na prodejně.
Žádám o sluchátka - jako součást setu, který jsem se domnívala, že kupuji.
|
Tweet |
Jestliže spotřebiteli byl nabídnut telefon společně se sluchátky v setu za zvýhodněnou cenu, je tato nabídka pro společnost závazná. V případě, kdy by společnost chtěla pouze nalákat zákazníky na výhodný set a následně by při vyzvednutí na prodejně předala kupujícímu pouze telefon, mohlo by se jednat o klamavou reklamu. Klamavá reklama je dle zákona o ochraně spotřebitele nezákonnou praktikou, přičemž dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce.
V tomto případě měly být sluchátka spotřebiteli společně s telefonem předána. Jestliže se akce nevztahovala na "vyzvednutí na prodejně", měl o tom být spotřebitel řádně a včas (předem) informován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
prosíme spotřebitele o doplnění nákupního dokladu - 10imístného čísla vytvořené e-shopové objednávky, začíná ve tvaru 913*.
Děkujeme.
Děkujeme za rychlou odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla požadované údaje doplnit.
Dobrý den, mám pouze toto
Dobrý den,
dle přiloženého dokumentu se nejedná o nákup zboží na e-shopu, nýbrž nákup přímo na prodejně. Spotřebitelka tedy nevytvořila e-shopovou objednávku, ke které se akce na sluchátka vztahuje. Pro nákup na prodejně se vztahují jiné obchodní podmínky a pořádané akce mohou být odlišné. Stížnost tímto považujeme za vyřízenou a prosíme o její uzavření.
Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.
Děkujeme za součinnost.
V uvedeném případě záleží, zda došlo k nákupu přímo na prodejně (nebo např. k rezervaci zboží na prodejně) či k zakoupení zboží online s následným vyzvednutím na prodejně.
Dle vyjádření společnosti se akce vztahuje pouze pro nákup online - pokud tedy došlo k zakoupení zboží na prodejně, nemá spotřebitelka právní nárok na sluchátka za zvýhodněnou cenu a nepoužijí se ani zákonná ustanovení ohledně nákupu distančním způsobem (např. možnost odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě).
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla potvrdit či vyvrátit, že zboží zakoupila přímo na prodejně a případně mohla stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: